Categorieƫn
Facebook

Verander af en toe je omslagfoto op Facebook

Tegenwoordig staat Facebook toe dat een omslagfoto tekst bevat. Dat is handig om een belangrijke activiteit van je organisatie aan te kondigen. Af en toe eens van omslagfoto veranderen dus.


Facebook Houthalen omslagfoto geen mensen info te lang logo past niet

Vergeet wel de omslagfoto niet aan te passen zodra de activiteit afgelopen is. Anders geef je de indruk dat de pagina niet wordt bijgehouden, een uitstekende manier om bezoekers weg te jagen.

Om je pagina herkenbaar te houden, raak je best niet aan je profielfoto, het vierkante fotootje onder de omslagfoto. Laat daarin je logo zien. Dat onderstreept dat dit inderdaad de officiƫle pagina van jouw organisatie is.

Vroeger geen reclame

Vroeger mocht je geen reclame maken in de omslagfoto. Je mocht ook niet verwijzen naar Facebookfuncties zoals vind-ik-leuk.

Vorige lente heeft Facebook die regels laten vallen. Aanvankelijk was er nog een beperking van de hoeveelheid tekst: die mocht niet meer dan 20 procent van de oppervlakte van de foto uitmaken. Maar sinds deze zomer spreekt Facebook ook daar niet meer over in zijn paginarichtlijnen.

Niet misleidend

Het enige wat de richtlijnen nu zeggen over de foto: “Alle omslagen zijn openbaar. Dit betekent dat iedereen die je pagina bezoekt, je omslag kan zien. Omslagen mogen niet bedrieglijk of misleidend zijn en geen inbreuk maken op het auteursrecht van iemand anders. Het is niet toegestaan anderen te stimuleren jouw omslag als omslag voor hun persoonlijke tijdlijn te gebruiken.”

Voor advertenties blijft de 20 procent-regel wel van kracht. In de advertentierichtlijnen staat: “Advertenties en gesponsorde verslagen in het nieuwsoverzicht mogen geen afbeeldingen bevatten die voor meer dan 20% uit tekst bestaan.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.