Trendanalist Herman Konings opent Publiek19

En wie geeft de keynote op Publiek19? Niemand minder dan Herman Konings,  trendanalist en consumentenpsycholoog. Hij kan als geen ander in het hoofd van ons publiek kijken. De perfecte opener voor een inspiratiedag over communicatie dus.

Herman Konings is master in de theoretische psychologie (KU Leuven) en beheerder van het Antwerpse trend- en toekomstonderzoeksbureau Pocket Marketing/nXt.

Als trendanalist en consumentenpsycholoog geeft hij regelmatig consults, workshops en lezingen aan bedrijven, genootschappen, overheden en het hoger onderwijs over trendverschuivingen en toekomstverwachtingen.

Inspirerende trends

Verschillende van zijn boeken over inspirerende trends kenden heel wat bijval, onder meer Sub Rosa (2011) en De tafel van 7 (2013). Vorig jaar publiceerde hij met collega Stefaan Vandist We, myself & A.I., over “de close harmony van sociale, emotionele en artificiële intelligentie”.

Sinds 2005 gaf hij al meer dan 2000 lezingen en werkmeetings, waarvan een groot deel in Nederland en zelfs buiten de Benelux.

Herman is een onvervalste verhalenverteller die de toeschouwer in een meeslepend parcours weet te begeesteren voor de wondere wereld van passies en interesses, van trends en toekomstverwachtingen, van wat is en wat zal zijn.

8 experts

Maar liefst acht experts staan er op de affiche van Publiek19, dubbel zoveel als op vorige edities – en dan hebben we het nog niet over het recordaantal workshops en praktijkverhalen.

De namen van deze experts gaven we al vrij. Eric Goubin (Kortom en Thomas More Hogeschool) legt organisaties uit hoe ze hun communicatiedienst kunnen verbeteren, international framing-expert Baldwin Van Gorp (KU Leuven) hoe ze zelf hun frame kunnen bepalen en digitaal stratege Kel Wouters (So Buzzy) wat ze van commerciële campagnes op sociale media kunnen leren.

Meer impact

Digital marketeer Herman Maes (Dailybits, Thomas More, intracto) heeft het vooral over e-mailmarketing. Maike Somers (Cultuurconnect) toont hoe de communicatie van je organisatie de beleving bij je publiek kan versterken of verdiepen.

Kaat Peeters (Sociale Innovatiefabriek) maakt het verhaal af dat Herman Konings ’s ochtends heeft ingezet. Ze volgt de hele dag en blikt als finale zowel terug, op de inspiratiedag, als vooruit, op hoe organisaties in social profit en overheid meer impact kunnen hebben.

Inschrijvingen

Voor Publiek19 hebben zich al meer dan 300 mensen ingeschreven. Morgen (15 januari) is de laatste dag dat je van de vroegboekkorting kunt genieten.

Alle praktische info vind je op deze pagina. Meteen inschrijven kan via deze link of de knop hieronder.

Publiek19 vindt plaats op 19 maart 2019 in de Gentse Vooruit en is een initiatief van AmuseeVous, Cultuurconnect, Digiraf, FARO, I Like Media, Kortom, Mediaraven, Publiek Centraal en publiq, met de steun van de Stad Gent.

Deel dit bericht

Eén gedachte over “Trendanalist Herman Konings opent Publiek19

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.