Storytelling voor onze organisatie (basis)

storytelling Nafi ThiamDe boeiende verhalen in je organisatie ontdekken, een verhaal maken dat je publiek tot actie aanzet: je leert het allemaal in Storytelling voor onze organisatie. 

Hoe krijg je meer publiek met storytelling?

Storytelling is tegenwoordig het buzzwoord in communicatie. Verhalen in plaats van slogans. En dat is goed nieuws voor social profit en overheid, want onze organisaties grossieren in authentieke verhalen. Alleen moeten we die vinden. En ze in onze communicatie verwerken.

Wat is storytelling eigenlijk? Waarom is het zo belangrijk geworden? Op welke manier verandert het de communicatie van onze organisatie?

Hoe bouwen we een goed verhaal op? Uit welke onderdelen bestaat het? Hoe creëren we een spanningsboog?

Hoe communiceren we precies over onze organisatie en onze activiteiten aan de hand van de verhalen? En op welke manier verwerken we verhalen in onze website, onze sociale media, onze visuele communicatie en onze presentaties?

Wat kunnen we leren van de storytelling van andere organisaties? Van goede campagnes op YouTube bijvoorbeeld. En wat halen we uit bekende films? En uit de presentaties van Steve Jobs, de meester van de storytelling?

Op deze en andere vragen krijg je antwoord in deze training+coaching.

Voor wie is deze opleiding?

  • Voor wie verantwoordelijk is voor (of nauw betrokken is bij) de communicatie van een socialprofit- of overheidsorganisatie (cultuur, sport, jeugd, zorg, toerisme, onderwijs, ngo’s, politieke partijen …).

Welke voorkennis heb je nodig?

  • Je hebt geen of weinig ervaring met storytelling.

Resultaten van deze opleiding

  • Je hebt een goed inzicht in de voor- en nadelen van storytelling.
  • Je kunt de structuur (scenario) maken van een goed verhaal over je organisatie en je activiteiten.
  • Je kunt potentiële verhalen in je organisatie detecteren.
  • Je weet hoe je verhalen moet integeren in je website, sociale media, visuele communicatie en presentaties.
  • Je kunt via je verhalen een groter publiek bereiken.

Opleiding = training+coaching

  • Deze opleiding bestaat uit 3 delen:
    • sessie 1: intensieve training (praktijkvoorbeelden, oefeningen, uitwisseling van ervaringen)
    • coaching: 3 uur persoonlijke begeleiding op afstand tussen sessies 1 en 2
    • sessie 2: intensieve training (evaluatie, uitwisseling van ervaringen, wegwerken van pijnpunten)
  • De trainer/coach is Rudy Pieters (Publiek Centraal, Universiteit Gent, Hogeschool Gent, Vives).

Wanneer vindt Storytelling voor onze organisatie plaats?

  • najaar 2018 (VOLZET):
    • sessie 1: donderdag 16 oktober 2018 van 14 tot 17 uur
    • sessie 2: donderdag 13 november 2018 van 14 tot 17 uur
  • najaar 2018:
    • sessie 1: donderdag 6 december 2018 van 10 tot 13 uur
    • sessie 2: donderdag 6 december 2018 van 14 tot 17 uur

Waar vindt Storytelling voor onze organisatie plaats?

  • opleiding van 16 oktober en 13 november 2018:
    • in Het Goudblommeke in Papier
  • opleiding van 6 december 2018:
  • Inschrijven voor deze opleiding

    • Deze training+coaching kost 250,- euro en is enkel toegankelijk voor leden van Publiek Centraal (lidmaatschap is gratis en verplicht nergens toe).
      • Inbegrepen:
        • 2 sessies training van elk 3 uur
        • handleiding
        • 3 uur persoonlijke coaching online tussen beide sessies
        • broodjeslunch (alleen op 6/12/18)
      • Annuleren kan kosteloos tot 14 dagen voor sessie 1. Annuleer je nadien, dan betaal je het inschrijvingsgeld, sturen wij de handleiding op en kun je nog gebruik maken van de coaching.
    • Inschrijven is zeer eenvoudig, het duurt maar 2 minuten, via deze link of via de knop hieronder. Als je nog geen lid bent, kun je via dezelfde knop lid worden.

    Kortingen

    Vergelijkbare opleidingen

    Zelf video’s maken met een smartphone
    Hoe bepalen we onze communicatiestrategie?

    BewarenBewaren

    BewarenBewaren