Categorieën
Facebook tips

Schadelijk voor Facebook en baby’s

Hopelijk is het een grap. Een zaterdag geboren meisje zou de naam Hashtag hebben gekregen. Hashtag Jameson.

Baby Hashtag.

Voor wie niet op Twitter thuis is: een hashtag is een label dat je aan elk Twitterbericht kunt toevoegen. Het is herkenbaar aan het hekje dat eraan voorafgaat, #publiekcentraal bijvoorbeeld (het hekje maakt een link van het label; als je erop klikt, krijg je meteen een overzicht van alle berichten die wereldwijd dezelfde hashtag dragen).

Steeds meer # op Facebook

Hopelijk een grap dus. Twitterhekjes horen thuis op Twitter. Maar je ziet ze wel steeds vaker uitbreken. Ze duiken almaar meer op in andere sociale media, vooral op Facebook.

Dat komt door het koppelen van Twitter- en Facebookaccounts, en vooral door het succes van dashboards als Hootsuite. Met Hootsuite kun je een bericht met één klik naar al je sociale media tegelijk sturen. Dat is vaak handig. We gebruiken het ook regelmatig.

Niet de moeite genomen

Maar als je een hashtag toevoegt aan zo’n bericht dat naar al je kanalen gaat, ben je fout bezig. Om te beginnen werkt dat hekje niet op Facebook; de link is alleen actief op Twitter.

Maar vooral: wie dat bericht op je Facebookpagina onder ogen krijgt, merkt meteen dat de schrijver niet de moeite genomen heeft zelf naar Facebook af te zakken. “Als de schrijver al niet de moeite neemt om naar die pagina te komen, waarom zou ik het dan nog doen?” denkt die lezer dan. En terecht.

1 reactie op “Schadelijk voor Facebook en baby’s”

Aan de verdere spelling in de status update te zien, vrees ik dat hashtag de echte voornaam wordt, mogelijks afgekort tot het iets schattiger hash; al kan dit ook alarmbelletjes doen weerklinken bij het ATf natuurlijk 🙂

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.