Esther Hoedemakers

Be pure // Jongeren betrekken om een geloofwaardig verhaal te vertellen

Spreker

Esther Hoedemakers is organisator van MOOI festival, werkte als Youth Researcher bij Trendwolves en als projectmedewerker bij BAAS. Momenteel fulltime bij Zwijgen Is Geen Optie.

Inhoud

Deze sessie start bij een aantal cruciale vragen: Wat wil je vertellen? Aan welke jongeren juist? Welke taal spreken de jongeren die je wil bereiken? Wat zijn hun passies en hoe kunnen jullie daarin verbinden? Is er ruimte voor feedback en wat doe je daarmee?

Om jongeren te bereiken moet je hun taal spreken. Maar hoe doe je dat zonder je eigenheid te verliezen?

Communicatiestrategieën gericht op jongeren omvatten tegenwoordig ook vaak ‘community management’. Veel organisaties lijken communities aan zich te willen binden, of een eigen community op te bouwen. Esther legt uit waarom dit vaak niet lukt, en hoe het beter kan.

Centrale vragen

  • Hoe koppel je je doel aan wat jongeren willen?
  • Begrijpen jullie de doelgroep voldoende om er mee in contact te treden? (Is er connectie?)
  • Denk je dat jongeren jullie boodschap begrijpen? (Komt het binnen?)
  • Wanneer is  ‘community marketing’ een goed idee, en wanneer niet?

Na deze sessie kun je

  • beter inschatten hoe je kan samenwerken met jongeren
  • geloofwaardiger communiceren, op maat van jongeren

Waar?

Young Room = Balzaal.

Wanneer?

14.25 tot 14.55 uur

Curator

De Young Room wordt samengesteld door AmuseeVous en Shaved Monkey.

Publiek20 is een initiatief van AmuseeVous, Cultuurconnect, Digiraf, FARO, I Like Media, Kortom, Mediaraven, Publiek Centraal, publiq, Shaved Monkey, Verhalenmakers en Vooruit, met de steun van de Stad Gent.

Wat is Publiek20?
Publiek20. Praktisch
Publiek20. Het programma
Publiek20. De deelnemers