Joris Vanthienen

VRT Trendrapport: Wegwijzers voor de toekomst

Spreker

Joris Vanthienen werkt als strategisch adviseur voor VRT. Hij volgt de evoluties in de mediasector op de voet. In een vorige functie was hij werkzaam op de strategie-afdeling van Proximus.

Inhoud

Elk jaar maakt de strategieafdeling van VRT een trendrapport dat als leidraad moet dienen voor haar strategische keuzes. Hoe ziet het Vlaanderen van morgen eruit? Wie zijn de mediagebruikers van de toekomst?

Wat voor nieuws zullen zij nodig hebben? Hoe evolueert het Vlaamse medialandschap? Wat zal de impact zijn van de streaming wars? De rol van China?

We beklemtonen het belang van het ‘lokale’ als differentiator, en bespreken hoe VRT gedeelde ervaringen wil creëren om Vlamingen met elkaar te verbinden.

Centrale vragen

  • Hoe ziet het Vlaanderen van morgen eruit?
  • Hoe moet een mediabedrijf als VRT connectie blijven maken met haar publiek?
  • Welke content en ervaringen moet zij aanbieden?

Na deze sessie kun je

  • meepraten over de evoluties in Vlaanderen en de globale mediawereld.

Waar?

Strategy Room = Theaterzaal.

Wanneer?

11.00 tot 12.15 uur.

Publiek20 is een initiatief van AmuseeVous, Cultuurconnect, Digiraf, FARO, I Like Media, Kortom, Mediaraven, Publiek Centraal, publiq, Shaved Monkey, Verhalenmakers en Vooruit, met de steun van de Stad Gent.

Wat is Publiek20?
Publiek20. Praktisch
Publiek20. Het programma
Publiek20. De deelnemers