Freek Stevens

Influencers inzetten als social profit?

Spreker

Freek Stevens is community manager van Zwijgen Is Geen Optie. Hij vond zijn liefde voor sociale media bij Scouts en Gidsen Vlaanderen. Tussenin was hij ook digital marketeer bij Invisible Puppy en Punchline.

Inhoud

Denk je bij het woord influencers spontaan aan bikini-babes op parelwitte stranden en vloggers die nieuwe gadgets promoten? Kijk dan eens verder dan de clichés en ga op zoek naar de influencers die in jouw organisatie ongetwijfeld ook aanwezig zijn.

Freek Stevens kadert wat het verschil is tussen een influencer en een ambassadeur of advocate en hoe je ervoor kunt zorgen dat je collega’s, klanten, bestuurders … elk op hun manier hun netwerk kunnen beïnvloeden (online én offline) om zo de boodschap van je organisatie op een heel authentieke manier verspreid te krijgen.

Centrale vragen

  • Wat is het verschil tussen influencers en ambassadeurs?
  • Hoe zet je influencers in als social profit?
  • Wat zijn de valkuilen?

Na deze sessie kun je

  • inschatten welke personen voor jouw organisatie als influencer kunnen fungeren,
  • als social profit een strategie uitwerken om influencers in te zetten.

Waar?

Social Room = Domzaal.

Wanneer?

11.00 tot 12.15 uur.

1 op 1-sessies?

Je kunt Freek Stevens ook boeken voor een 1 op 1-sessie.

Curator

De Social Room wordt samengesteld door I Like Media.

Publiek20 is een initiatief van AmuseeVous, Cultuurconnect, Digiraf, FARO, I Like Media, Kortom, Mediaraven, Publiek Centraal, publiq, Shaved Monkey, Verhalenmakers en Vooruit, met de steun van de Stad Gent.

Wat is Publiek20?
Publiek20. Praktisch
Publiek20. Het programma
Publiek20. De deelnemers