Klasse / Stad Beringen

Klasse: 360°-communicatie, meer dan multimediaal!

VOLZET

Sprekers

Ruben Cassiman is digitaal strateeg, Cherline De Maeght redacteur bij Klasse.

Inhoud

Klasse doet aan 360°­-communicatie: het brengt boodschappen via diverse invalshoeken en kanalen, op maat van doelstelling en doelgroep.

In het project Huiswerk is dat:

  • met content voor ouders, leraren, directeurs én leerlingen
  • via earned, owned en paid media, online en offline
  • in de vorm van artikels, printbare tools, e-mailtipreeks, video, expo, huiswerkmap, Karrewiet-reportage …

Centrale vragen

  • Wat is 360° communicatie?
  • Wat zijn de juiste stappen bij 360°-communicatie?
  • Hoe vertaal je 1 boodschap effectief naar verschillende doelgroepen?

Na deze sessie kun je

  • inschatten of 360°-communicatie interessant is voor je boodschap,
  • je eigen boodschap vertalen in een 360°-strategie,
  • 360°-communicatie inzetten voor meer impact bij je doelgroep.

Stad Beringen: Succesvol communiceren over stadsontwikkeling

Spreker

Anne Vrints is deskundige communicatie bij de Stad Beringen.

Inhoud

Beringen groeit razendsnel en dat is te merken over het hele grondgebied. Een aantal projecten, zoals de nieuwe scholencampus, zijn reeds gerealiseerd. Maar nog tal van projecten staan op stapel, ook in het centrum van onze stad.

Zo creëren we nieuwe stukjes stad voor iedereen. Aan de hand van toekomstbeelden, timelapsbeelden, een digitale wervenwandeling, website, digitale wervenkrant, stadsapp (Beringen groeit!) … kan je uitgebreid kennis maken met dit project dat het centrum van Beringen zal klaarstomen voor de toekomst.

Zo zorgen we ook voor begrip bij onze burgers en passanten voor de infrastructuurwerken.

Centrale vragen

  • Welke kanalen kan je creatief benutten om te communiceren over ontwikkelingsprojecten?
  • Hoe kan je betrokkenheid creëren en je burgers fier te laten zijn?
  • Hoe kan je ze zo visueel mogelijk promoten?

Na deze sessie kun je

  • verschillende tools gemakkelijk inzetten om op maat en digitaal je burgers te bereiken
  • je burgers tijdig informeren over de toekomstplannen en hen erbij betrekken.

Waar?

Praktijkverhalen = Brugzaal.

Wanneer?

11.00 tot 11.30 uur.

De praktijkverhalen van Klasse en Stad Bergen vormen één sessie.

Publiek20 is een initiatief van AmuseeVous, Cultuurconnect, Digiraf, FARO, I Like Media, Kortom, Mediaraven, Publiek Centraal, publiq, Shaved Monkey, Verhalenmakers en Vooruit, met de steun van de Stad Gent.

Wat is Publiek20?
Publiek20. Praktisch
Publiek20. Het programma
Publiek20. De deelnemers