Jeroen Naudts

De resultaten van de eerste SMI-barometer

VOLZET

Spreker

Jeroen Naudts is onderzoeker en docent bij de Arteveldehogeschool sinds 2015 met als specialisatie gebruik van sociale media om als merk jongeren te bereiken.

Inhoud

De Social Media Impact-barometer (kortweg SMI-barometer) wil jaarlijks in kaart brengen hoe je als organisatie je merk kunt versterken bij Vlaamse jongeren (16 – 24 jaar).

De focus van het onderzoek ligt op sociale media (Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Snapchat, …) en recente trends zoals influencermarketing.

Centrale vragen

  • Via welke sociale media kan je jongeren het best bereiken als organisatie?
  • Via welke content kan je jongeren betrekken bij je merk?
  • Is influencermarketing nog interessant om jongeren te bereiken?

Na deze sessie kun je

  • goed inschatten welke sociale media werken om jongeren te bereiken,
  • inschatten wat de trends zijn op vlak van sociale media zoals influencermarketing.

Waar?

Praktijkverhalen = Brugzaal.

Wanneer?

11.45 tot 12.15 uur.

Publiek20 is een initiatief van AmuseeVous, Cultuurconnect, Digiraf, FARO, I Like Media, Kortom, Mediaraven, Publiek Centraal, publiq, Shaved Monkey, Verhalenmakers en Vooruit, met de steun van de Stad Gent.

Wat is Publiek20?
Publiek20. Praktisch
Publiek20. Het programma
Publiek20. De deelnemers