Fondsenwerving

Jongvolwassenen loyaal maken aan je organisatie

Sprekers

Karolien Delaere en Joke Persyn zijn onderzoekers aan HoGent, opleiding orthopedagogie en hebben expertise opgebouwd rond fondsenwerving, non-profit sector, marketing en communicatiestrategie.

Inhoud

Deze sessie biedt inzicht in de verwachtingen van jongvolwassenen rond communicatie van een organisatie. Hoewel de geefbereidheid bij jongvolwassenen groot is, worden jongvolwassenen in tegenstelling tot oudere doelgroepen vaak niet aangesproken door organisaties. Gebeurt dit wel, dan stellen we vast dat de aangewende communicatie- en fondsenwervingstechnieken niet op hun maat zijn.

In deze sessie krijg je praktische tips en inzichten mee naar hoe je generatie y kan boeien, binden en terughalen binnen jouw organisatie door enkele stereotype beelden van generatie y te bespreken en te nuanceren.

Centrale vragen

  • Met welke technieken kan je jongvolwassenen bereiken?
  • Hoe kan je een sterkere loyaliteit met jouw organisatie bekomen?
  • Vormen jongvolwassenen een geschikte doelgroep voor fondsenwerving?

Na deze sessie kun je

  • je eigen aanpak naar jongvolwassenen in vraag stellen,
  • geïnspireerd worden door hoe anderen het aanpakken.

Waar?

Praktijkverhalen = Brugzaal.

Wanneer?

16.15 tot 16.45 uur.

Publiek20 is een initiatief van AmuseeVous, Cultuurconnect, Digiraf, FARO, I Like Media, Kortom, Mediaraven, Publiek Centraal, publiq, Shaved Monkey, Verhalenmakers en Vooruit, met de steun van de Stad Gent.

Wat is Publiek20?
Publiek20. Praktisch
Publiek20. Het programma
Publiek20. De deelnemers