De Warande

Digitale communicatiestrategie

Spreker

Lien Van Ballaer is sinds 2015 coördinator ticketing / marketing voor Cultuurhuis de Warande.

Inhoud

Vorig seizoen veranderde Cultuurhuis de Warande haar online communicatiestrategie voor onder andere mailings en nieuwsbrieven op basis van de customer journey (of klantreis). Ook koos het ervoor om de prijsformules te wijzigen: geen abonnementen meer, maar een vroegboekkorting en acties voor trouwe klanten.

Lien Van Ballaer vertelt graag meer over onze digitale visie en de implementatie van deze nieuwigheden.

Centrale vragen

  • Waarom zijn trouwe klanten belangrijker (of net zo belangrijk) dan nieuwe klanten?
  • Waarom minder tijd steken in het algemeen promoten van je activiteiten?
  • Waarom digitaal boven print verkiezen?

Na deze sessie kun je

  • zelf een (online) customer journey of klantreis maken,
  • hoe een digitale marketing strategie bepalen.

Waar?

Digital Room = Dansstudio.

Wanneer?

13.25 tot 13.55 uur.

Curator

De Digital Room wordt samengesteld door Digiraf.

Publiek20 is een initiatief van AmuseeVous, Cultuurconnect, Digiraf, FARO, I Like Media, Kortom, Mediaraven, Publiek Centraal, publiq, Shaved Monkey, Verhalenmakers en Vooruit, met de steun van de Stad Gent.

Wat is Publiek20?
Publiek20. Praktisch
Publiek20. Het programma
Publiek20. De deelnemers