Danny Oosterveer

Databedreven marketing

Spreker

Danny Oosterveer is data-bedreven marketeer bij dierenpark Burgers’ Zoo in het Nederlandse Arnhem, waar hij uitkijkt op de pinguïns. Hij is auteur van het boek Digital Analytics (Noordhoff Uitgevers).

Daarnaast is hij ook actief als spreker en als docent, en geeft hij strategisch marketingadvies. In het verleden was Danny werkzaam als marketeer bij Marketingfacts.

Inhoud

Je kunt bijna geen event bezoeken of krant of magazine lezen of er wordt wel wat gezegd over data en big data. Maar dat blijft vaak heel vaag. Het gaat vaak over hoeveelheden gegevens. Maar wat kan ik er nu concreet mee?

Organisaties in social profit en overheid doen vandaag nauwelijks iets met hun data. Nochtans kun je met een klein beetje verstand van data veel betere beslissingen nemen voor je marketing en communicatie. Danny Oosterveer legt aan de hand van veel voorbeelden uit hoe dat in elkaar zit.

Centrale vragen

  • Wat kunnen we concreet met data en big data doen?
  • Hoe nemen we op basis van data betere beslissingen voor onze marketing en communicatie?

Waar?

Digital Room = Dansstudio.

Wanneer?

11.00 tot 12.15 uur.

Curator

De Digital Room wordt samengesteld door Digiraf.

Publiek20 is een initiatief van AmuseeVous, Cultuurconnect, Digiraf, FARO, I Like Media, Kortom, Mediaraven, Publiek Centraal, publiq, Shaved Monkey, Verhalenmakers en Vooruit, met de steun van de Stad Gent.

Wat is Publiek20?
Publiek20. Praktisch
Publiek20. Het programma
Publiek20. De deelnemers