Publiek19 – 19 maart 2019 in Gent

Publiek19, op 19 maart 2019 in de Gentse Vooruit, wordt meer dan ooit een dag vol inspiratie over hoe je meer publiek bereikt. Op de affiche staan maar liefst 45 sessies: workshops, praktijkverhalen, demo’s, experts, en een keynote- en slotspreker met faam.

In de voorbije twee edities zat de Minard telkens al snel vol (300 deelnemers). Daarom slaat Publiek19 zijn vleugels uit en verhuist de inspiratiedag naar Kunstencentrum Vooruit, 100 meter verderop.

Experts, workshops, demo’s

In de Vooruit verwachten we op 19 maart 500 deelnemers van organisaties uit alle sectoren van social profit en overheid. Op de affiche staan tientallen sessies over digitale communicatie, storytelling, sociale media, marketingstrategie, innovatie, ambassadeurschap, jongerenmarketing, participatie, diversiteit, digitale beleving – en nog veel meer.

Nog meer dan in vorige edities kun je inspiratie opdoen via verschillende formats: sessies met experts, workshops, praktijkverhalen van andere organisaties, demo’s van interessante tools, …

Herman Konings

De keynote-spreker is niemand minder dan trendanalist Herman Konings,  van het Antwerpse trend- en toekomstonderzoeksbureau Pocket Marketing/nXt.

Verschillende van zijn boeken over inspirerende trends kenden heel wat bijval, onder meer Sub Rosa (2011) en De tafel van 7 (2013). Vorig jaar publiceerde hij met collega Stefaan Vandist We, myself & A.I., over “de close harmony van sociale, emotionele en artificiële intelligentie”.

Als trendanalist en consumentenpsycholoog geeft hij regelmatig consults, workshops en lezingen aan bedrijven, genootschappen, overheden en het hoger onderwijs over trendverschuivingen en toekomstverwachtingen.

Andere experts

De andere experts:

  • Eric Goubin (Kortom en Thomas More Hogeschool) legt organisaties uit hoe ze hun communicatiedienst kunnen verbeteren,
  • international framing-expert Baldwin Van Gorp (KU Leuven) legt organisaties uit hoe ze zelf hun frame kunnen bepalen,
  • digitaal stratege Kel Wouters (So Buzzy) legt organisaties uit wat ze van commerciële campagnes op sociale media kunnen leren,
  • digital marketeer Herman Maes (Dailybits, Thomas More, intracto) toont hoe je je e-mailmarketing naar een hoger niveau kunnen tillen,
  • Maike Somers (Cultuurconnect) toont hoe communicatie de beleving bij je publiek kan versterken of verdiepen,
  • Benoit Vancauwenberghe (20Something) toont wat de leefwereld van jongeren zo bijzonder maakt,
  • Jeroen Naudts (Artelveldehogeschool) stelt een onderzoek over influencermarketing bij jongeren voor.

Kaat Peeters, directeur van de Sociale Innovatiefabriek en coauteur van het overal zeer gesmaakte Zaken die je raken, zal de hele dag volgen en van het slot van Publiek19 een echte finale maken, met een terugblik op de inspiratiedag en tegelijk een inspirerend verhaal voor social profit en overheid.

5 themaruimtes

Publiek19 werkt voor het eerst met themaruimtes, met een

Elke ruimte krijgt een eigen keynote, workshops en inspirerende praktijkverhalen.

Praktijkverhalen, stands en demosessies

Publiek19 staat meer dan ooit synoniem voor praktijkverhalen. Meer dan twintig organisaties delen een concrete ervaring met communicatie. Dat gebeurt niet alleen in de 5 themaruimtes, maar ook en vooral in de Concertzaal. Daar staan 16 sofaverhalen geprogrammeerd, sessies in kleine groepen waarbij sprekers en deelnemers gezellig in zetels plaatsnemen.

In de Concertzaal staan ook de hele dag stands van bedrijven en organisaties die tools en diensten voor communicatie aanbieden. Een van de standhouders, Social Seeder, geeft ook twee demosessies.

Publiek19 is een initiatief van AmuseeVous, Cultuurconnect, Digiraf, FARO, I Like Media, Kortom, Mediaraven, Publiek Centraal publiq en Verhalenmakers, met de steun van de Stad Gent.

Publiek19. Praktisch
Publiek19. Het programma
Publiek19. De deelnemers