Publiek19 – 19 maart 2019 in Gent

Publiek19, op 19 maart 2019 in de Gentse Vooruit, wordt meer dan ooit een dag vol inspiratie over hoe je meer publiek bereikt. Op de affiche staan tientallen sessies, workshops, praktijkvoorbeelden, demo’s, speeddates, experts, en een keynote- en slotspreker met faam. De inschrijvingen zijn begonnen op 19 november. 

In de voorbije twee edities zat de Minard telkens al snel vol (300 deelnemers). Daarom slaat Publiek19 zijn vleugels uit en verhuist de inspiratiedag naar Kunstencentrum Vooruit, 100 meter verderop.

Experts, workshops, demo’s

In de Vooruit verwachten we op 19 maart 500 deelnemers van organisaties uit alle sectoren van social profit en overheid. Op de affiche staan tientallen sessies over digitale communicatie, storytelling, sociale media, marketingstrategie, innovatie, ambassadeurschap, jongerenmarketing, participatie, diversiteit, digitale beleving – en nog veel meer.

Nog meer dan in vorige edities kun je inspiratie opdoen via verschillende formats: sessies met experts, workshops, praktijkvoorbeelden van andere organisaties, demo’s van interessante tools, speeddates …

Herman Konings

De keynote-spreker is niemand minder dan trendanalist Herman Konings,  van het Antwerpse trend- en toekomstonderzoeksbureau Pocket Marketing/nXt.

Verschillende van zijn boeken over inspirerende trends kenden heel wat bijval, onder meer Sub Rosa (2011) en De tafel van 7 (2013). Vorig jaar publiceerde hij met collega Stefaan Vandist We, myself & A.I., over “de close harmony van sociale, emotionele en artificiële intelligentie”.

Als trendanalist en consumentenpsycholoog geeft hij regelmatig consults, workshops en lezingen aan bedrijven, genootschappen, overheden en het hoger onderwijs over trendverschuivingen en toekomstverwachtingen.

Andere experts

Ook van de andere experts zijn de meeste namen ondertussen bekend.

Eric Goubin (Kortom en Thomas More Hogeschool) legt organisaties uit hoe ze hun communicatiedienst kunnen verbeteren, international framing-expert Baldwin Van Gorp (KU Leuven) hoe ze zelf hun frame kunnen bepalen, digitaal stratege Kel Wouters (So Buzzy) wat ze van commerciële campagnes op sociale media kunnen leren.

Digital marketeer Herman Maes (Dailybits, Thomas More, intracto) toont hoe je je e-mailmarketing naar een hoger niveau kunnen tillen, Maike Somers (Cultuurconnect)  hoe communicatie de beleving bij je publiek kan versterken of verdiepen.

Kaat Peeters, directeur van de Sociale Innovatiefabriek en coauteur van het overal zeer gesmaakte Zaken die je raken, zal de hele dag volgen en van het slot van Publiek19 een echte finale maken, met een terugblik op de inspiratiedag en tegelijk een inspirerend verhaal voor social profit en overheid.

Themaruimtes en keynotes

Publiek19 werkt voor het eerst met themaruimtes, met een Social Room (samengesteld door I Like Media), een Storytelling Room (samengesteld door Mov-i en Publiek Centraal), een Young Room (samengesteld door AmuseeVous en Mediaraven), een Digital Room (samengesteld door Digiraf) en een Experience Room (samengesteld door Cultuurconnect). Elke ruimte krijgt een eigen keynote, workshops en inspirerende praktijkverhalen.

Ook de thema’s van de eerste workshops zijn bekend. In de Digital Room leren de deelnemers samen met Patrick De Sutter hoe ze hun organisatie digitaal sterker kunnen maken. In de Storytelling Room leren ze samen met videomarketeer Els Ameloot (Mov-i) en storyteller Rudy Pieters (Publiek Centraal) een goed verhaal opbouwen en naar video vertalen met behulp van het Storycanvas.

Vorige experts

De andere experts, thema’s en praktijkvoorbeelden maken we hier de komende weken bekend.

Experts op vorige edities waren onder meer Nic Balthazar (strategie), Tom Palmaerts (jongeren), Bert Van Wassenhove (digitale strategie), Marc Michils (strategie), Guido Everaert (storytelling), Sihame El Kaouapkibi (jongeren), Karen Bertrams (jongeren),  Raf Stevens (storytelling), Ilja De Coster (fondsenwerving), Rudy Lefèvre (innovatie), Dado Van Peteghem (digitale strategie), Rosemie Callewaert (digitale strategie) en Tim Verheyden (storytelling).

Publiek19 is een initiatief van AmuseeVous, Cultuurconnect, Digiraf, FARO, I Like Media, Kortom, Mediaraven, Publiek Centraal en publiq, met de steun van de Stad Gent.

Publiek19. Praktisch
Publiek19. De praktijkverhalen
Publiek19. Het programma
Publiek19. De deelnemers

Publiek19. Standhouders