Publiek19. Young Room

Waar?

Brugzaal (eerste verdieping).

Curator

De Young Room wordt samengesteld door Mediaraven en AmuseeVous.


Benoit Vancauwenberghe: de leefwereld van jongeren (VOLZET)

Wat maakt jongeren anders dan andere doelgroepen? Wat denken ze van jouw organisatie en van de samenleving? En laten ze zich überhaupt wel samenvatten als één doelgroep? Wie met jongeren communiceert, moet zich inleven in hun leefwereld.

In zijn keynote Vergeet alles dat je leerde over jongeren! zoomt Benoit Vancauwenberghe (foto) van het jongerenmarketingbureau 20something in op deze complexe doelgroep.

Benoit Vancauwenberghe is creative director van jongerenmarketingbureau 20Something, deel van de internationale Serviceplan Group, en verdiept zich dagelijks in de wereld van jongeren. In het verleden bracht hij zijn inzichten op Cannes Lions, Eurobest, Brand Week Istanbul, New York en Stockholm.

  • keynote Young Room
  • 11.25 tot 12.10 uur
  • volzet

Jongeren over jongerencommunicatie (VOLZET)

Hoe kijken jongeren naar campagnes waar zij de doelgroep van zijn? Jeroen Naudts van de Arteveldehogeschool neemt de proef op de som: samen met een panel van 4 jongeren fileert hij jongerencommunicatie tot op het bot.

Jeroen Naudts is lector en onderzoeker aan de Arteveldehogeschool (Gent), opleiding Communicatiemanagement. Daar werkte hij mee aan het onderzoek ‘Hoe als Vlaams (media)merk jongeren bereiken via sociale media?’. Daarnaast is hij zelfstandig communicatieadviseur. Hij begeleidt organisaties om hun interne en externe communicatie te stroomlijnen.

  • panelgesprek
  • 13.10 tot 14.00 uur
  • volzet

Stef Hertsens: Studio Brussel (VOLZET)

Stef Hertsens van Studio Brussel vertelt over de communicatiestrategie van de zender naar jongeren. Hij licht ook het idee achter de rebranding van StuBru toe.

(Deze sessie vervangt de sessie over Horst-festival.)

  • praktijkverhaal
  • 14.20 tot 14.50 uur
  • volzet

Wat Wat: uitgekiende communicatiestrategie (VOLZET)

WAT WAT biedt jongeren no-nonsense-informatie over alle mogelijke vragen in hun leven. Om zoveel mogelijk jongeren te bereiken, tekende De Ambrassade een uitgekiende communicatiestrategie uit.

Ellen De Boeck neemt ons mee naar de cockpit van WAT WAT en geeft inzicht in hoe De Ambrassade er compagnon is voor alle jongeren.

Ellen De Boeck is bij De Ambrassade coördinator van WAT WAT en stond mee aan de wieg van dit spiksplinternieuwe jongerenplatform.

  • praktijkverhaal
  • 15.05 tot 16 uur
  • volzet

Wat is Publiek19?
Publiek19. Praktisch
Publiek19. Het programma 
Publiek19. De deelnemers