Publiek19. Social Room

Waar?

Balzaal

Curator?

De Social Room is samengesteld door I Like Media.


Workshop Instagram (VOLZET)

In de Social Room bijten ze de spits af met 5 handige tools om meer te doen met Instagram.

Voor deze workshop van 45 minuten selecteerde Kristof D’hanens (I Like Media) 5 mobiele apps waarmee je veel meer kunt halen uit je foto’s, video’s en stories van Instagram. Perfect voor wie al even met Instagram bezig is, maar er meer wil mee doen voor zijn organisatie.

Vergeet je smartphone niet mee te brengen, opgeladen en met minstens 1 GB vrije schijfruimte.

  • workshop
  • 11.25 tot 12.10 uur
  • volzet

Workshop Facebook (VOLZET)

Na de middag geeft Elien Vanhaesebroeck (I Like Media) een workshop van 60 minuten over Facebook. In 20 tips voor Facebook leer je als ervaren beheerder hoe je nog meer uit Facebook haalt.

Elien geeft 20 praktische tips om je Facebookpagina te optimaliseren, de beste posts te maken volgens het algoritme en Facebookgroepen en Facebook-evenementen ten volle te gebruiken.

Je kunt de tips meteen uitproberen. Vergeet je laptop dus zeker niet mee te brengen!

  • workshop
  • 13.10 tot 14.00 uur
  • volzet

Gemeente Evergem / Abdij van Park (VOLZET)

I Like Media programmeert op Publiek19 ook nog 2 praktijkverhalen: de  Gemeente Evergem en Abdij Van Park (Leuven).

Welke stappen moet je zetten van los idee tot content voor je sociale media? Hoe zorg je voor populaire posts die veel interactie opwekken? En hoe betrek je je collega’s, terwijl je tegelijk een duidelijke strategie voor ogen houdt?

Sander Spanhove (Gemeente Evergem) en Pieter Rombouts (Abdij Van Park) geven je een inkijk in hoe zij het aanpakken. Hoe verloopt het proces achter de posts in de newsfeed? Ze illustreren hun aanpak met een aantal concrete cases.

  • praktijkverhalen
  • 14.20 tot 14.50 uur
  • volzet

Kel Wouters: buzz creëren (VOLZET)

De keynote in de Social Room komt van digitaal strateeg Kel Wouters (foto). In Stelen met de ogen: lessen trekken uit commerciële campagnes, inspireert ze je met een pak concrete cases waarvan je de principes ook voor jouw organisatie kunt toepassen.  

Sociale media doen voor social profit of voor een groot bedrijf is niet te vergelijken. Maar als niet-commerciële organisaties kunnen we natuurlijk wel heel wat leren uit de technieken en strategieën die onze commerciële collega’s toepassen.

Kel Wouters is digitaal strateeg bij So Buzzy. Met haar team liet ze de afgelopen jaren bedrijven als KBC, Nokia, Eneco en Crowne Plaza Antwerpen scoren op sociale media. Ze begeleidde ook SOS Kinderdorpen, Sensoa en Vlaamse Stichting Verkeerskunde.

Kel is dus als geen ander geplaatst om de crossover te maken tussen profit en non profit.

  • keynote Social Room
  • 15.05 tot 16.00 uur
  • volzet

Wat is Publiek19?
Publiek19. Praktisch
Publiek19. Het programma 
Publiek19. De deelnemers