Publiek19 werkt voor het eerst met themaruimtes, elk met een eigen keynote. In de Social Room zet Kel Wouters van social media agency So Buzzy de toon. Ze leert organisaties wat ze van commerciële campagnes kunnen leren. In de Storytelling Room gaan organisaties zelf verhalen opbouwen en naar video vertalen.
Sociale media doen voor social profit of voor een groot bedrijf is niet te vergelijken. Maar als niet-commerciële organisaties kunnen we natuurlijk wel heel wat leren uit de technieken en strategieën die onze commerciële collega’s toepassen.
Kel Wouters is digitaal strateeg bij So Buzzy. Met haar team liet ze de afgelopen jaren bedrijven als KBC, Nokia, Eneco en Crowne Plaza Antwerpen scoren op sociale media. Ze begeleidde ook SOS Kinderdorpen, Sensoa en Vlaamse Stichting Verkeerskunde.
Inspirerende cases
Kel is dus als geen ander geplaatst om de crossover te maken tussen profit en non profit. In haar keynote, Stelen met de ogen: lessen trekken uit commerciële campagnes, inspireert ze je met een pak concrete cases waarvan je de principes ook voor jouw organisatie kunt toepassen.
De keynote van Kel illustreert de nieuwe aanpak van Publiek19. De inspiratiedag werkt voor het eerst met themaruimtes. Er komt een Social Room, een Storytelling Room, een Young Room, een Digital Room en een Experience Room. Elke ruimte krijgt een eigen keynote, een workshop en inspirerende praktijkvoorbeelden.
De Social Room wordt volledig samengesteld door I Like Media.
Van Storycanvas tot video
In de Storytelling Room geven videomarketeer Els Ameloot en storyteller Rudy Pieters de workshop Van Storycanvas tot video. Met behulp van het Storycanvas, een sjabloon voor storytellling, leren ze hoe je een goed verhaal opbouwt voor je organisatie en hoe je dat naar video vertaalt.
Meer dan ooit zal Publiek19 workshops op het programma hebben staan, in elke ruimte komt er minstens één. De deelnemers gaan er telkens een uur lang zelf aan de slag met interessante tools.
Inschrijvingen
De inschrijvingen voor Publiek19 zijn begonnen op 19 november 2018. Na twee weken zitten we al aan tweehonderd inschrijvingen.
Alle praktische info vind je op deze pagina. Meteen inschrijven kan via deze link of de knop hieronder.
Publiek19 vindt plaats op 19 maart 2019 in de Gentse Vooruit en is een initiatief van AmuseeVous, Cultuurconnect, Digiraf, FARO, I Like Media, Kortom, Mediaraven, Publiek Centraal en publiq, met de steun van de Stad Gent en De Standaard.
8 reacties op “Publiek19: leer buzz creëren met Kel Wouters van So Buzzy”
[…] maakten we de keynote van de Social Room bekend (samengesteld door I Like Media). Het is die van Kel Wouters, digitaal strateeg bij So Buzzy. In Stelen met de ogen: lessen trekken uit commerciële […]
[…] maakten we de keynote van de Social Room bekend (samengesteld door I Like Media). Het is die van Kel Wouters, digitaal strateeg bij So Buzzy. In Stelen met de ogen: lessen trekken uit commerciële […]
[…] hebben, zijn international framing-expert Baldwin Van Gorp (KU Leuven), digitaal stratege Kel Wouters (So Buzzy) en impact-experte Kaat Peeters (Sociale […]
[…] Baldwin Van Gorp (KU Leuven) hoe ze zelf hun frame kunnen bepalen en digitaal stratege Kel Wouters (So Buzzy) wat ze van commerciële campagnes op sociale media kunnen leren. Impact-experte Kaat […]
[…] Baldwin Van Gorp (KU Leuven) hoe ze zelf hun frame kunnen bepalen en digitaal stratege Kel Wouters (So Buzzy) wat ze van commerciële campagnes op sociale media kunnen leren. Impact-experte Kaat […]
[…] Baldwin Van Gorp (KU Leuven) hoe ze zelf hun frame kunnen bepalen en digitaal stratege Kel Wouters (So Buzzy) wat ze van commerciële campagnes op sociale media kunnen leren. Impact-experte Kaat […]
[…] Van Gorp (KU Leuven) hoe ze zelf hun frame kunnen bepalen, digitaal stratege Kel Wouters (So Buzzy) wat ze van commerciële campagnes op sociale media kunnen leren, en digital […]
[…] keynote in de Social Room komt van digitaal stratege Kel Wouters (So Buzzy). Zij leert wat organisaties uit social profit en overheid van commerciële campagnes op […]