Categorieën
inspiratiedag Publiek21

Inschrijvingen voor Publiek21 zijn gestart

Het staat vast nu: Publiek21, de jaarlijkse inspiratiedag voor communicatie in social profit en overheid, vindt plaats op 25 maart 2021, volledig gelivestreamd. De inschrijvingen zijn gestart. Deelnemers krijgen ook gratis toegang tot de maandelijkse ontbijtsessies.

Publiek21 zal op 25 maart plaatsvinden in een bijzondere zaal waar alle sprekers hun sessies komen geven. Een videoteam zal hun sessies op een zeer dynamische manier in beeld brengen en livestreamen.

Een tweede team zal ervoor zorgen dat er meer dan ooit interactie mogelijk is tussen sprekers en deelnemers thuis of op kantoor en ook tussen deelnemers onderling.

Publiek21 Dado Van Peteghem

Coronaproof voor 500 deelnemers

Voor de voorbije twee edities van onze inspiratiedag schreven zich telkens 500 deelnemers in. Zoveel mensen op een coronaproof evenement samenbrengen zal in maart 2021 nog niet mogelijk zijn.

Op een inspiratiedag blijven de deelnemers niet de hele dag op hun plaats zitten natuurlijk. Ze willen veel netwerken en lopen voortdurend rond. Bubbels en inspiratiedagen: dat gaat niet goed samen.

Omdat we zoveel mogelijk mensen willen inspireren en dat coronaproof willen doen, kiezen we resoluut voor een online-event, dat dus volledig zal worden gelivestreamd.

Communicatie voor social profit en overheid

Publiek Centraal is met zijn jaarlijkse inspiratiedag al sinds 2014 de referentie voor communicatie in social profit en overheid.

Aan de inhoud verandert er niets. Opnieuw krijgen de deelnemers een mooie mix van experts en praktijkverhalen, over digitale communicatie, storytelling, sociale media, marketingstrategie, ambassadeurschap, community- en jongerenmarketing – en nog veel meer. Een keynote-spreker met faam bijt de spits af. De eerste naam maken we binnenkort bekend.

Via de campagne Betaal met een verhaal zullen organisaties opnieuw eigen praktijkverhalen kunnen voorstellen en op die manier gratis deelnemen.

Ontbijtsessies

De inschrijvingen zijn op 30 september gestart. 150 mensen schreven zich al voorlopig in.

Deelnemen kost 75 euro voor de volledige dag (150 euro voor bedrijven). Met je inschrijving word je automatisch premium-lid van Publiek Centraal.

Premium-leden krijgen ook gratis toegang tot de maandelijkse ontbijtsessies die Publiek Centraal vanaf april organiseert, telkens voor een beperkte groep. Die ontbijtsessies organiseerden we enkele jaren geleden eens. We nemen de draad dus weer op.

Ook bij een online-event is het aantal plaatsen beperkt. Wacht dus niet te lang om je in te schrijven. De voorbije twee edities waren maanden van tevoren volzet.

Alle informatie over Publiek21 vind je de komende weken op deze pagina.

Categorieën
Publiek Centraal

Meer ondersteuning voor social profit: Publiek Centraal schakelt versnelling hoger

Meer ondersteuning van social profit, meer inspiratiedagen, meer opleidingen, meer online-content, meer aandacht voor kleinere organisaties. Publiek Centraal schakelt vanaf 2021 een serieuze versnelling hoger met een nieuwe ploeg.

Het zijn zware tijden, ook voor social profit. Door de coronacrisis hebben organisaties meer dan ooit ondersteuning nodig.

Publiek Centraal schakelt daarom vanaf 2021 een versnelling hoger. De meer dan 2700 leden zullen dan op tal van terreinen ondersteuning krijgen, niet alleen op het vlak van marketing en communicatie, maar ook bij hun digitalisering bijvoorbeeld, of bij hun HR-beleid.

Op basis van regelmatig behoeftenonderzoek zal Publiek Centraal zijn werking voortdurend uitbreiden.

Inspiratiedagen

Sinds 2014 organiseerde Publiek Centraal elk jaar een inspiratiedag. Die werden al snel een begrip. De jongste edities waren telkens uitverkocht. We gaan resoluut door met die traditie. Er komen zelfs meerdere inspiratiedagen per jaar.

De voorinschrijvingen voor Publiek21, de inspiratiedag over communicatie in social profit, zijn al een tijdje bezig. Meer dan 150 mensen schreven zich al in.

We zijn volop bezig om deze inspiratiedag helemaal coronaproof te maken en toch zoveel mogelijk mensen te laten deelnemen. Zodra zicht is op de coronamaatregelen voor 2021, bezorgen we daarover meer details.

Meer opleidingen en online-content

Er komen niet alleen meer inspiratiedagen, maar ook meer opleidingen, zowel online als offline.

Wat marketing en communicatie betreft, staan er nu al meer dan twintig op het programma, onder meer over sociale media, persbeleid, strategie, podcasts en video’s maken, en storytelling. Dat aantal zal op korte termijn verdubbelen.

Daarnaast zullen de organisaties permanent inspiratie kunnen opdoen via een ruime waaier aan online-content.

Een nieuwe ploeg

Publiek Centraal werd in 2013 opgericht door Els Ameloot, Davy De Laeter, Sebastiaan Deconinck en Rudy Pieters. Die ploeg stopt er nu mee; Rudy Pieters blijft in de overgangsfase nog even aan boord.

Er komt nu een nieuwe ploeg onder leiding van sociaal ondernemer en digitaal expert Peter Vandermeulen. Peter is een vertrouwd gezicht in de sociale sector. Met Social ICT ondersteunt hij heel wat sociale organisaties. Voor Publiek Centraal gaf hij al opleidingen, onder meer over GDPR.

Meer kleinere organisaties

Peter gaat flink investeren in Publiek Centraal. Hij wil daarbij extra aandacht besteden aan de kleinere organisaties.

De 2700 leden die Publiek Centraal vandaag telt, zijn vooral de middelgrote tot grote organisaties, zegt hij. “Er zijn daarnaast ook heel veel kleinere organisaties, vaak verenigingen of vzw’s die maar een paar
medewerkers hebben en vaak met vrijwilligers werken.

“Deze mensen vinden vaak niet de weg naar Publiek Centraal, en als ze wel de weg vinden, hebben ze geen budget om bijvoorbeeld naar een
inspiratiedag te komen.

“De kleine organisaties vergen een andere aanpak, met ook andere content. Ze zijn op zoek naar eenvoudige, begrijpbare tools die onmiddellijk resultaat leveren. Het komt er dus op aan om de juiste manier te vinden om deze mensen aan te trekken.”

Categorieën
voorbeelden

Storytelling over producten: ook dat kan

Kun je over producten aan storytelling doen? Zeer zeker. Dit Duitse bedrijf toont hoe dat moet. Je wordt meteen verliefd op hun product.

Wat een prachtig ding is dit, deze graanmolen! Gemaakt van fraai hout, een stevig toestel waarmee je alle soorten granen heel fijn kunt malen. Gemaakt door een Duits bedrijf, in Bad Homburg, een uur of vier rijden van waar ik woon.

Nog mooier wordt de graanmolen wanneer je ziet hoe hij ontstaan is. Dit filmpje duurt nog geen drie minuten. In die korte tijdsspanne krijg je een zeer goed beeld van hoe de graanmolen gemaakt is. Het is alsof je hem voor je neus ziet ontstaan. Storytelling over producten ten voeten uit.

Je ziet meteen dat het toestel zeer degelijk in elkaar steekt. Geen goedkope onderdelen. Alles degelijk gemonteerd. Duitse Gründlichkeit. En dat wil je als consument natuurlijk weten, zeker als je meer dan 400 euro betaalt voor zo’n ding.

Wat is storytelling over producten?

Is dit ook storytelling? Jazeker, ook over een product kun je een verhaal vertellen. Storytelling voor producten is een discipline op zich, een discipline die naar ons gevoel ondergewaardeerd wordt.

In een verhaal toon je altijd stap voor stap, actie voor actie, hoe een doel wordt bereikt. Of dat nu een vzw is die vertelt hoe hij met vallen en opstaan een project voor daklozen opzet, of een bedrijf dat met veel liefde en inspanning een product fabriceert om ons het leven makkelijker te maken: beide zijn storytelling.

Het product als hoofdpersoon

In dit filmpje is het doel van het verhaal een mooie, stevige graanmolen. Stap voor stap zien we het toestel groeien. Eerst zien we de planken in de houthandel. De planken worden op maat gezaagd. Een ruwe vorm ontstaat. Er worden allerlei componenten aan toegevoegd.

We zien acties van gesofisticeerde apparatuur. Maar we zien ook veel mensenhanden. Ons favoriete moment is wanneer iemand dat koperkleurige plaatje op het hout schroeft.

De graanmolen is hier dus de hoofdpersoon. Je ziet hem stap voor stap groeien. Maar onrechtstreeks zijn de makers natuurlijk de hoofdpersonen. Zij laten zien met hoeveel liefde zij deze toestellen maken.

storytelling over producten
Foto Hawos

Wil je zelf aan de slag gaan met storytelling? Verhalenmakers maakt niet alleen verhalen, we helpen je ook verhalen maken, onder meer via opleidingen storytelling.

Categorieën
opleidingen

Opleidingen storytelling in september en oktober 2020

In september en oktober 2020 staan er zeven opleidingen storytelling gepland. Voor social profit en overheid, voor bedrijven en zelfstandigen, storytelling op sociale media, en storytelling met het storycanvas.

opleidingen storytelling september oktober 2020

Dit zijn de zeven opleidingen storytelling in september en oktober 2020:

Online of in De Punt

De online-opleidingen vinden plaatsen via Zoom. De andere opleidingen vinden plaats in Bedrijvencentrum De Punt in Gent, het hoofdkwartier van Verhalenmakers.

Sommige opleidingen zijn volzet. Daarvan hebben we ondertussen al een nieuwe sessie gepland.

Bekijk al onze opleidingen storytelling van de komende maanden.

Categorieën
voorbeelden

Innovatie en storytelling: hoe Richard de leeuwen verjoeg

Storytelling is ideaal om je innovatie voor te stellen. Op voorwaarde dat je ook over je mislukkingen vertelt. Richard Turere, een Keniaanse jongeman, toont hoe dat moet.

Als kleine jongen moest Richard Turere de koeien van zijn vader hoeden. Een ondankbare taak, want elke nacht werden koeien gedood door de leeuwen. Die leefden vlakbij in een nationaal park.

Innovatie voorstellen met storytelling

Richard deed zijn verhaal tijdens een TED-lezing. Het is een schoolvoorbeeld van hoe storytelling een ideale manier is om innovatie voor te stellen.

Richard vertelde de zaal hoe hij erin slaagde de leeuwen te verjagen. Hij wilde ze niet doden, dus vond hij Lion Lights uit, flikkerende lichten die de dieren op een afstand hielden. Hij heeft nu al honderden van zijn Lion Lights geïnstalleerd in zijn gemeenschap. Hij kreeg ook een beurs om te gaan studeren.

Innovatie + mislukkingen = storytelling

Dat Richard met flikkerende lichten leeuwen verjoeg, is op zich niet echt spannend. Goed gevonden van die jongen, denk je. Maar dat is het dan. Waarom pakte hij toch de zaal in?Waarom blijven ook wij zeven minuten lang geboeid luisteren?

Omdat Richard eerst over zijn mislukkingen vertelt. Hij probeerde de leeuwen eerst met vuur te verjagen, zegt hij. Maar dat werkte niet omdat de leeuwen dan nog beter in de stallen konden kijken. Hij probeerde het vervolgens met een vogelverschrikker. Opnieuw mislukt, want de leeuwen hadden snel door dat die pop niet bewoog (grappig, de manier waarop Richard dat vertelt trouwens).

innovatie storytelling

Het proces, niet het resultaat van innovatie

Tot hij op een nacht met een toorts rondliep en merkte hij dat de leeuwen wegbleven. Bewegend licht schrikte de dieren blijkbaar af. Dat bracht hem op een idee.

Hij ging aan het knutselen, met een oude autobatterij, een knipperlicht van een motorfiets, een zonnepaneel. De Lion Lights waren geboren. (Hij deed ook nog iets met de nieuwe radio van zijn moeder, maar hij vertelt dat zo mooi dat je daarvoor beter de video bekijkt.)

Wat Richard hier toont, is dat storytelling over innovatie alleen maar boeit als je het proces van de innovatie toont, en niet alleen het resultaat. Het proces is het verhaal. Door het proces te tonen, krijgt het resultaat nog meer glans. Ondanks de mislukkingen, zette Richard door.

innovatie en storytelling: Richard Turere

Zonder obstakels geen verhaal

Een van de klassieke fouten in storytelling is dat er obstakels ontbreken. Het lijkt allemaal vanzelf te gaan voor de hoofdpersoon. En dat is saai. “When a story is weak, the inevitable cause is that forces of antagonism are weak”, zegt storytelling-expert Robert McKee.

Innovatie is bijzonder spannend. De meeste uitvindingen komt er pas na vallen en opstaan – veel vallen en opstaan. Maar dan moet je ook over die obstakels, die mislukkingen durven te vertellen.

Nog een tip tot slot: gebruik het storycanvas. Dat sjabloon helpt je de obstakels in je verhaal te vinden en op de juiste plaats te zetten. We hebben daar een (gratis) e-book over geschreven.

Wil je zelf aan de slag gaan met storytelling? Verhalenmakers maakt niet alleen verhalen, we helpen je ook verhalen maken, onder meer via opleidingen storytelling.

Categorieën
opleidingen

Online-opleidingen storytelling: keuze genoeg de komende maanden

De komende maanden kun je al zeker 8 online-opleidingen storytelling volgen bij Verhalenmakers. De meeste duren een halve dag. Het zijn modules die je goed kunt combineren.

We hadden het in april al aangekondigd: we nemen online-opleidingen storytelling nu permanent in ons aanbod op, naast de gewone opleidingen in een lokaal.

Door de coronamaatregelen waren online-opleidingen tijdens de eerste lockdown de enige uitweg. Maar die vielen voor veel deelnemers zo goed mee dat we van de nood een deugd hebben gemaakt.

online-opleidingen storytelling
Foto Avel Chuklanov | Unsplash

8 online-opleidingen storytelling

Er staan nu al 8 online-opleidingen storytelling gepland de komende maanden:

Online-opleidingen van een halve dag

De meeste online-opleidingen storytelling duren een halve dag. Het zijn modules die je perfect met elkaar kunt combineren. Zo kun je ook een opleiding à la carte samenstellen.

De basis leg je met Storytelling met het storycanvas. Daarin leer je hoe je in minder dan een uur een goed verhaal opbouwt, een verhaal dat opvalt tussen de steeds zwaardere concurrentie.

storycanvas online-opleidingen storytelling

Met je storycanvas kun je nadien alle kanten uit. Je kunt er onder meer berichten voor je sociale media mee maken, een video (er zijn aparte opleidingen voor opnemen en monteren) of een podcast (ook hier aparte opleidingen voor opnemen en monteren).

Volledige dag

Sommige opleidingen die we in een lokaal aanbieden, gaan we vanaf dit najaar ook in een online-versie brengen. De online-versie is goedkoper maar verschilt inhoudelijk niet van de gewone opleiding.

In deze reeks beginnen we met Storytelling voor social profit en overheid, ons meest succesvolle opleiding tot nog toe.

online-opleidingen storytelling social profit

Voordelen van online-opleidingen

Wat zijn de voordelen van online-opleidingen? We geven nog steeds heel erg graag opleidingen in een lokaal, met een kleine groep, waar de interactie natuurlijk optimaal is.

Maar online-opleidingen hebben ook duidelijke voordelen:

  1. Je spaart tijd uit, vaak minstens 2 uur, omdat je je niet moet verplaatsen.
  2. Iedereen kan meteen interessante digitale voorbeelden met elkaar delen.
  3. Wie minder assertief is, stelt sneller vragen, bijvoorbeeld via de chat.
  4. Je kunt de opleiding lekker thuis volgen.
  5. Je kunt de opleiding nadien herbekijken.
  6. Het is goedkoper: we moeten geen lokaal huren en broodjes bestellen.

Voor de online-opleidingen storytelling gebruiken we Zoom, de populaire app voor videoconferenties. Die biedt heel wat mogelijkheden tot interactie, onder meer via polls en kleine werkgroepjes.

Een overzicht van alle opleidingen storytelling de komende maanden? Dat vind je op onze website.

Categorieën
voorbeelden

Storytelling met infographics: te vaak vergeten

Niets maakt een verhaal sneller duidelijk dan een beeld. Infographics worden daarbij vaak vergeten.

Een verhaal is een opeenvolging van acties die problemen oplossen. Dat kun je met tekst vertellen, een bericht op je website bijvoorbeeld, of een lezing, of – steeds populairder – een podcast.

Steeds vaker doet men aan storytelling met beeld. Meestal denkt men dan aan video en foto. Infographics worden vaak over het hoofd gezien. Dat is jammer want met infographics kun je op een heel kernachtige manier een verhaal vertellen.

Tekst en beeld

Infographics combineren een summiere tekst met symbolen of andere grafische voorstellingen (grafieken, diagrammen …). De klemtoon ligt op het beeld. De tekst legt het beeld uit.

Infographics hebben de kracht complexe informatie overzichtelijk en inzichtelijk te maken. Maar daarmee heb je nog geen verhaal verteld.

Infographics leggen corona uit

Een verhaal is een proces. De ene actie volgt op de andere, de ene stap komt na de andere. Een infographic die een verhaal wil vertellen, moet dus ook uit meerdere stappen of acties bestaan.

Deze dynamische infographic maakt zeer goed duidelijk dat het coronavirus zich in relatief weinig stappen massaal verspreidt als we ons niet aan bepaalde maatregelen houden. Wij kunnen obstakels zijn voor het virus, of juist niet.

infographics coronavirus

Infographics als handleiding

Met infographics kun je op een efficiënte manier gedrag sturen. De corona-gif is daarvan een voorbeeld. De handleiding is dat ook.

Stap voor stap vertelt de grafische informatie in de handleiding wat iemand moet doen om jouw product of dienst op een goede manier te gebruiken. De Ikea-liefhebber weet dat als geen ander. Als het verhaal is afgelopen, is de kast gemonteerd (als er geen schroefjes over zijn tenminste).

De ideale format voor dit soort infographics is de tijdlijn. Zonder tijdlijn geen verhaal. Musea maken daar handig gebruik van, maar dat gaat over verhalen uit verleden natuurlijk. In een handleiding gaat het over de (nabije) toekomst. De lezer leert stap voor stap, actie per actie wat hij moet doen.

We pasten de theorie toe op een eigen infographic: in 4 stappen naar een mooie infographic met storytelling. In een kwartiertje gemaakt met Canva.

infographics storytelling

Wil je zelf ook je communicatie een boost geven met storytelling? We helpen je graag. Je vindt tal van opleidingen over storytelling op de website van Verhalenmakers.

Categorieën
tips

In 4 stappen naar een infographic met storytelling

Met een infographic kun je snel een mooi verhaal maken. Een handleiding bijvoorbeeld. Maar hoe begin je daaraan?

1. Wat vertelt de infographic?

Bepaal eerst wat je met de infographic wil vertellen. Kies een hoofdpersoon. Is je een infographic een handleiding, dan is de hoofdpersoon de lezer. Wat wil je dat die persoon allemaal doet? Met het storycanvas van Verhalenmakers maak je zo’n scenario in een handomdraai.

2. Bepaal je acties

Deel je verhaal op in enkele acties, acties die de lezer moet uitvoeren. Elke actie lost een nieuw probleem op. Beperk het aantal acties en maak elke actie zo concreet mogelijk zodat de lezer precies weet wat hij moet doen. Zet de acties in chronologische volgorde. Het storycavas is zo opgebouwd dat de acties meteen duidelijk worden.

Ideas waiting to be had
Foto Kelly Sikkema | Unsplash

3. Kies een sjabloon (tijdlijn)

Tijd voor het visuele luik. Kies een sjabloon. Een tijdlijn is de meest voor de hand liggende infographic voor storytelling. Met Canva, de populaire app voor grafische ontwerpen, kun je snel mooie tijdlijnen maken. Ook de gratis versie bevat heel wat tijdlijn-sjablonen.

4. Voeg tekst en beeld toe

Verduidelijk elke actie met tekst en beeld. Kies per actie één symbool dat de actie goed verbeeldt. Leg de actie uit in een drietal korte zinnen. Vat de actie samen in één of twee woorden.

We hebben zelf een infographic-versie gemaakt van dit bericht. Je vindt het hieronder.

Wil je zelf ook je communicatie een boost geven met storytelling? We helpen je graag. Je vindt tal van opleidingen over storytelling op de website van Verhalenmakers.

infographic met storytelling
Categorieën
tips voorbeelden

Storytelling op sociale media: 3 inspirerende voorbeelden

Sociale media hangen aan elkaar van de verhalen. Maar niet alle verhalen werken even goed op Facebook, Twitter of Instagram. 3 tips om je sociale media een boost te geven met storytelling.

1. Gun ons een blik achter de schermen

Op sociale media gun je het publiek een blik achter de schermen. Je toont de inspanningen die nodig om jouw projecten en activiteiten te realiseren. Je laat de mensen zien dat al die projecten en activiteiten er niet vanzelf komen.

Publiek Centraal deed dat hier in de aanloop naar Publiek19, een inspiratiedag met 500 deelnemers in de Gentse Vooruit. Op de zaterdagavond voor het evenement was productieleidster Carla Beeckman nog volop in de weer om al die mappen te vullen die de deelnemers drie dagen later zouden krijgen.

Zo’n evenement komt er niet vanzelf. Meer dan dertig mensen, onder wie Carla, hebben dat wekenlang voorbereid.

2. Sociale media draaien rond mensen

Merken werken niet op sociale media, mensen wel. Als je je merk wil promoten, focus dan op mensen. Geef ze een hoofdrol op je sociale media. Maak van hen een held in je verhaal.

Toerisme Oost-Vlaanderen zet al enkele jaren nadrukkelijk in op ambassadeursverhalen. Zo vertelt Lien over haar kindertijd aan het Donkmeer.

Toerisme Oost-Vlaanderen promoot eigenlijk toeristische bestemmingen, maar het gaat niet op de eerste plaats over die bestemmingen. Het gaat over gewone mensen die op die plaatsen iets bijzonders beleefd hebben. En daarover vertellen.

storytelling sociale media

3. Creëer verhaallijnen

Berichten op sociale media zijn per definitie kort en vluchtig. Je microverhaal mag nog zo goed bedacht zijn, mensen scrollen het zo weg. Door verhaallijnen te creëren verbind je meerdere berichten. Mensen herkennen je verhaal dan sneller, ze blijven daardoor langer hangen.

Fishtales past dat zeer consequent toe. Het Nederlandse visbedrijf dat voor duurzame visvangst staat, zet zwaar in op storytelling – de naam alleen al wijst daar op natuurlijk. Een verhaallijn die op sociale media steeds terugkeert, is die van oprichter Bart Van Olphen. We zien Bart voortdurend de wereld rondreizen op zoek naar duurzame visvangst.

De reizen vormen een verhaallijn. Op Instagram heeft Fishtales zelfs een aparte account gemaakt voor Barts verhalen.

Wil je zelf ook je sociale media een boost geven met storytelling? We helpen je graag. Met de online opleiding Storytelling op sociale media bijvoorbeeld. Interesse? Je vindt alles op de website van Verhalenmakers.

Categorieën
opleidingen

Nieuwe opleiding: storytelling op sociale media

We hebben een nieuwe opleiding klaar: Storytelling op sociale media! Je leert er verhalen maken die goed werken op Facebook, Twitter en Instagram. De online-opleiding duurt een halve dag, en je krijgt een heel jaar coaching nadien.

We hebben van de lockdown gebruikt gemaakt om een hele reeks nieuwe opleidingen uit te werken. De eerste die we lanceren is Storytelling op sociale media.

Sociale media en verhalen

Storytelling kun je overal toepassen in je communicatie. Sociale media hangen zelfs aan elkaar van de verhalen. Alleen moeten we onze verhalen op Facebook, Twitter en Instagram een speciale vorm en inhoud geven. Anders werkt storytelling niet op sociale media.

storytelling sociale media

In een halve dag krijg je een hele reeks tips & tricks om goede verhalen te maken voor Facebook, Twitter en Instagram.

Je krijgt ook inspirerende voorbeelden van andere organisaties te zien. Ziekenhuis Geel bijvoorbeeld gaf zijn Facebookpagina een serieuze boost door tijdens de coronacrisis radicaal voor storytelling te kiezen.

Tot slot leer je met enkele tools werken die je storytelling op sociale media nog beter maken.

12 maanden coaching

De opleiding is mooi voorbeeld van het post-corona-aanbod dat we onlangs voorstelden. Om deze moeilijke tijden door te komen beloofden we je nog meer ondersteuning, nog meer online, nog meer flexibiliteit, nog meer kortingen.

Storytelling op sociale media is een online-opleiding en duurt een halve dag. Daardoor is hij makkelijker in te plannen in je agenda. Hij is 20 procent goedkoper dan een gewone opleiding. En je krijgt in de 12 maanden na de sessie online-coaching over.

De eerste opleiding Storytelling op sociale media vindt plaats op 6 oktober 2020. Het aantal plaatsen is beperkt. Heb je interesse of wil je je al meteen inschrijven, dan kan dat via de website van Verhalenmakers.