I Like Persbeleid

In deze dagopleiding leer je aan de hand van heel wat voorbeelden hoe je succesvol journalisten kan verleiden.

Persaandacht krijgen is een belangrijk deel van je communicatiestrategie, voor al wie actief is in zowel de profit- als de nonprofit-sector.

Je organisatie succesvol in de pers krijgen is een skill die je kan aanleren en waarin je snel kan evolueren.

Communicatietrainer Christophe Toye begon zijn carrière 25 jaar geleden met de organisatie van een nationale persconferentie en heeft sindsdien de wereld van pers en communicatie grondig zien evolueren.

In deze dagopleiding leert hij je aan de hand van heel wat voorbeelden hoe je succesvol journalisten kan verleiden.

In de voormiddag bouw je stap voor stap een persstrategie op: opbouwen van een contactlijst, uitzetten van doelstellingen en timing, onderhouden van contacten, benaderen en opvolgen van journalisten, free publicity, enz.

Na de middag ga je concreet aan de slag met persberichten: van opbouw, verspreiding en opvolging tot een succesvolle perscampagne.

Voor wie?

  • leidinggevende medewerkers, uitvoerende medewerkers, vrijwilligers
  • social profit, overheid, bedrijven
  • beginners, semi-gevorderden

Voorkennis

Je hebt al eens persberichten gestuurd naar journalisten, maar zonder veel strategie of visie.

Resultaten

  • Opbouwen van een contactlijst
  • Uitzetten van doelstellingen en timing
  • Onderhouden van contacten
  • Benaderen en opvolgen van journalisten
  • Free publicity
  • Opzetten van persberichten en perscampagnes.

Aanbieder

Dit is een opleiding van I Like Media.

Lesgever

Christophe Toye.

Wanneer?

17 oktober 2019, van 9.30 tot 16.30 uur.

Waar?

Wegwijzer, Beenhouwersstraat 9, 8000 Brugge

Kostprijs en inschrijven

240 euro + 21 procent btw = 290,40 euro.

Inbegrepen:

  • lunch
  • slides

Inschrijven via I Like Media.

BewarenBewaren