Categorieën
Twitter

Hoe meet je of je goed bezig bent op Twitter?

  • Hoe lang duurt het lezen van dit bericht? 3 minuten
  • Wat onthouden we? We kunnen snel en gratis ons succes op Twitter meten  

Hoe kun je weten of je goed bezig bent op Twitter? Iemand vroeg het ons deze ochtend in Kortrijk (tijdens de workshop jongerenmarketing die we deze en volgende week tijdens de CJP-ontbijtsessies geven). We delen het antwoord graag met de rest van de wereld.

Schermafbeelding 2013-11-27 om 17.58.06

Er bestaan een aantal goede instrumenten die je snel inzicht bieden in je activiteit en vooral bereik op Twitter. Het zijn gratis instrumenten, of ze hebben een gratis basisversie. Als je betaalt (en vaak vallen die bedragen mee) krijg je nog heel wat extra’s. Tot onze favorieten behoren:

  1. Twtrland:  vertelt je onder meer hoeveel retweets je krijgt per 100 tweets, wat de kenmerken zijn van je volgers, wie je belangrijkste volgers zijn, hoeveel volgers nu online zijn en wanneer je dus best je tweet verstuurt.
  2. Tweriod:  vertelt je eveneens wanneer je volgers online zijn.
  3. Tweetreach:  vertelt je onder meer wie je belangrijkste bijdragers zijn, met andere woorden wie het vaakst je berichten retweet of je naam vermeldt.
  4. Hootsuite:  vertelt onder meer op welke links in je tweets het vaakst is geklikt en dus wat anderen vooral interessant vinden aan je getwitter. Ook zeer handig om meerdere sociale media tegelijk te beheren.
  5. Tweetstats  vertelt je onder meer hoe vaak je tweets de wereld in stuurt of op tweets van anderen reageert. Per uur, per dag, per maand maand: je krijgt het allemaal in mooie grafiekjes.
  6. Twitonomy: vertelt je onder meer welke tweets de meeste invloed hebben gehad en wie je belangrijkste bijdragers zijn (tip van Kristof D’hanens, een van onze coaches).

Welke instrumenten gebruiken jullie?

De volgende training+coaching-trajecten Twitter voor beginners vindt plaats op 14 januari en 6 februari 2014 in M, Leuven, en op 6 en 27 mei 2014 in FotoMuseum, Antwerpen.

2 reacties op “Hoe meet je of je goed bezig bent op Twitter?”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.