Categorieën
inspiratiedagen Publiek21

Hoe beginnen we aan een nieuwe website? (Publiek21)

Een nieuwe website bouwen is een hele uitdaging voor veel organisaties. Zeker als je huidige website enkele honderden pagina’s telt. Sociare komt vertellen hoe ze dat aanpakten. Het is een van de vier praktijkverhalen op Publiek21.

Vzw Sociare, de socioculturele werkgeversfederatie, had een website met meer dan 600 contentpagina’s. Een nieuwe website bouwen betekende voor het team dus een berg werk. Ze moesten die 600 pagina’s allemaal screenen, herwerken en overzetten.

Chloé Wolfs, communicatiemedewerker bij Sociare, komt op 25 maart vertellen over hun intuïtieve aanpak in dit proces. Een aanpak waardoor het team soms op zijn bek ging, maar ook veel bijleerde. De tips op basis van hun praktijkervaring krijg je er zomaar bij.

Vier praktijkverhalen

Het is een van de vier praktijkverhalen op Publiek21, de inspiratiedag over communicatie in social profit en overheid.

Drie andere praktijkverhalen kondigden we al aan. De Kringwinkel en Bonka Circus komen vertellen hoe ze op Instagram jongeren inzetten als influencers.

Publiq legt uit hoe je online kennisevents aantrekkelijk maakt. Regionaal Landschap Westhoek stelt het nieuwe concept voor dat ze voor het jaarverslag bedachten.

Maarten Vansteenkiste

De namen van de vier experts op Publiek21 maakten we al bekend. De bekende motivatiepsycholoog Maarten Vansteenkiste bijt de spits af.

Hij gaat dieper in op psychologische mechanismen die de motivatie bij mensen kunnen versterken. Deze inzichten kunnen ervoor zorgen dat je communicatiestrategie nog beter afgestemd geraakt op je doelgroep. Met als resultaat: nog meer impact met je communicatiecampagne.

Hanan Challouki

Hanan Challouki (28) is de oprichtster van Inclusify, een strategisch bureau met oog voor alles wat met inclusieve communicatie en marketing te maken heeft. Al in 2018 noemde het Amerikaanse magazine Forbes haar een van de dertig grootste jonge marketingtalenten in Europa.

Bavo Van Landeghem vertelt hoe je teksten je merk nog sterker kunnen maken. Hij geeft hands-on enkele tone of voice-voorbeelden en houdt zo ook je eigen organisatie een verbale spiegel voor.

Communicatietrainer Delphine Van Belleghem (32) legt uit hoe je Instagram Stories kunt inzetten voor je communicatie.

Experts en praktijkverhalen

Op Publiek21 krijgen de deelnemers opnieuw een mooie mix van experts en praktijkverhalen, over digitale communicatie, storytelling, sociale media, marketingstrategie, ambassadeurschap, community- en jongerenmarketing – en nog veel meer.

Als gevolg van de coronamaatregelen gaat Publiek21 volledig online. Alle sessies wordt gelivestreamd.

De sprekers komen naar één centrale locatie. Een videoteam zal al die sessies op een zeer dynamische manier in beeld brengen en livestreamen.

Ondertussen schreven zich al meer dan 450 mensen in. Ook al is het een online-editie, het aantal plaatsen is beperkt.

Publiek 21 vindt plaats op 25 maart 2021, van 10 tot 12 uur en van 13.30 tot 15.15 uur. Je inschrijven kan via deze link. Het duurt maar 1 minuut. Organisaties in social profit en overheid krijgen 50 procent korting.