De eerste naam voor Publiek19 is bekend. Het is die van Kaat Peeters, directeur van de Sociale Innovatiefabriek en coauteur van het overal zeer gesmaakte Zaken die je raken. Ze zal van het slot van Publiek19 een echte finale maken, met een terugblik op de inspiratiedag en tegelijk een inspirerend verhaal voor social profit en overheid.
Kaat Peeters is vandaag incontournable voor iedereen die in Vlaanderen in social profit of overheid de bakens wil verzetten. Met de Sociale InnovatieFabriek, waar ze directeur is, zet ze zich in voor projecten met een maatschappelijke impact, voor sociale innovatie en sociaal ondernemerschap. Ze is ook lector maatschappelijke innovaties aan de Erasmushogeschool in Brussel.
Zaken die je raken
Dit jaar publiceerde ze, samen met de Nederlanders Willemijn Verloop en Mark Hillen, Zaken die je raken. In dat boek vertellen ondernemers uit Vlaanderen en Nederland hoe ze grote maatschappelijke vraagstukken aanpakken, positieve verhalen over “zaken die je raken” in hart en hoofd.
Het boek gaat over de problemen maar vooral over de oplossingen voor een betere wereld, rondom thema’s als consumeren, jongeren, vergrijzing, grond en voeding, circulariteit, energie en inclusie. De verhalen van de ondernemers leren vooral hoe je als organisatie impact kunt hebben op de samenleving, en dat is waarvoor de deelnemers naar Publiek19 komen.
Inspirerend slotverhaal
De rol van de slotspreker ziet er dit jaar enigszins anders uit. Kaat Peeters zal de hele inspiratiedag bijwonen, haar eigen parcours uitstippelen, aantekeningen maken en dat allemaal verwerken in haar slotverhaal. Daarin zal ze alles in een ruimer perspectief zal plaatsen, het perspectief van organisaties die het verschil kunnen maken.
Een terugblik en een vooruitblik dus als finale, een verhaal dat de 500 deelnemers met een scherp beeld en een extra dosis energie naar huis zal sturen.
Publiek19 vindt plaats op 19 maart 2019 in de Gentse Vooruit. Je inschrijven duurt maar 1 minuut, via deze link, of via de knop hieronder.
6 reacties op “Eerste naam voor Publiek19: Kaat Peeters, een verhaal met impact”
[…] Baldwin Van Gorp (KU Leuven), digitaal stratege Kel Wouters (So Buzzy) en impact-experte Kaat Peeters (Sociale […]
[…] Wouters (So Buzzy) wat ze van commerciële campagnes op sociale media kunnen leren. Impact-experte Kaat Peeters (Sociale Innovatiefabriek) volgt de hele dag en verwerkt haar indrukken in haar […]
[…] Wouters (So Buzzy) wat ze van commerciële campagnes op sociale media kunnen leren. Impact-experte Kaat Peeters (Sociale Innovatiefabriek) volgt de hele dag en verwerkt haar indrukken in haar […]
[…] Wouters (So Buzzy) wat ze van commerciële campagnes op sociale media kunnen leren. Impact-experte Kaat Peeters (Sociale Innovatiefabriek) volgt de hele dag en verwerkt haar indrukken in haar […]
[…] Kaat Peeters (Sociale Innovatiefabriek) volgt de hele dag en verwerkt haar indrukken in haar slotverhaal. Wie de […]
[…] Kaat Peeters (Sociale Innovatiefabriek) maakt het verhaal af dat Herman Konings ’s ochtends heeft ingezet. Ze volgt de hele dag en blikt als finale zowel terug, op de inspiratiedag, als vooruit, op hoe organisaties in social profit en overheid meer impact kunnen hebben. […]