Categorieën
Geen categorie

AmuseeVous en Publiek Centraal gaan samenwerken

AmuseeVous en Publiek Centraal gaan structureel samenwerken. Een samenwerking die in de sterren stond geschreven: AmuseeVous is gespecialiseerd in jongerenparticipatie in musea en erfgoedinstellingen, Publiek Centraal in communicatie voor social profit. Morgen vindt in het Gentse SMAK hun eerste gemeenschappelijke workshop plaats.

AMUSEEVOUS-logo-V2_cmykPubliek Centraal geeft onder meer training en coaching in communicatie aan organisaties uit social profit en overheid. Dat aanbod breidt het nu uit met jongerencommunicatie en jongerenparticipatie.

Het gaat daarvoor structureel samenwerken met AmuseeVous. Die organisatie heeft een stevige reputatie opgebouwd in jongerenparticipatie in musea en erfgoedinstellingen. Die expertise kan het nu via Publiek Centraal met de hele socialprofitsector delen.

Workshop in het SMAK

Morgen (donderdag) vindt in het Gentse SMAK de eerste gemeenschappelijke activiteit plaats, een workshop Hoe bereiken we jongeren? Het is een ochtendactiviteit, met ontbijt, onder het nieuwe label Morning Glory. Op 18 juni vindt in M in Leuven dezelfde Morning Glory-sessie plaats.

De workshop is een opwarmer voor de langere training+coachingtrajecten van Publiek Centraal, waarin jongerencommunicatie vaak aan bod komt. In het voorjaar van 2016 komt er zelfs zo’n traject dat helemaal aan jongerencommunicatie en jongerenparticipatie in social profit gewijd zal zijn, opnieuw in samenwerking met AmuseeVous.

Uitverkocht

Het gemeenschappelijke initiatief slaat aan. De workshop in het SMAK is met 30 deelnemers al helemaal uitverkocht. De sessie in Leuven zit met nog een kleine maand te gaan al voor twee derde vol.

De workshop wordt gegeven door Céline Rimaux en Tine Marguillier van AmuseeVous. In het SMAK geven ze ook het woord aan Cleo Thomas, die samen met jongeren van het Gentse Centrum Leren en Werken de audiotour Rappers of Art maakte voor het SMAK.

Rock Werchter

Vzw AmuseeVous ging in 2005 van start met een opgemerkte actie op Rock Werchter. Festivalgangers konden op vertoon van hun polsband de hele zomer lang 26 Belgische musea gratis bezoeken. Achtduizend jongeren gingen daarop in.

AmuseeVous zette de voorbije tien jaar nog meer succesvolle acties op om jongeren en musea dichter bij elkaar te brengen. Niet alleen informeert het jongeren over het cultuur- en kunstaanbod, het begeleidt ook musea en erfgoedinstellingen in de organisatie van activiteiten voor jongeren en de uitbouw van een eigen jongerenwerking.

Publiek centraal

Vzw Publiek Centraal helpt sinds 2013 socialprofitorganisaties die hun publiek centraal stellen dat publiek echt te bereiken. Dat gebeurt op de eerste plaats via training en coaching in communicatie en marketing en via de verspreiding en uitwisseling van toepasbare tips langs een hele reeks onlinekanalen.

De vraag is groot. Na 2 jaar zit de vzw al aan bijna 100 activiteiten (trainingssessies, coaching, workshops, inspiratiedagen) voor meer dan 700 deelnemers. Het team bestaat nu uit tien trainers en coaches, allemaal mensen die erg vertrouwd zijn met social profit en overheid.

Voor de Morning Glory-sessie op 18 juni 2015 in Leuven zijn nog enkele inschrijvingen mogelijk (via de rode knop hieronder).

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.