Zet alles in de inleiding

krantHoe krijg je een journalist zover dat hij iets over je organisatie schrijft? Door ervan uit te gaan dat hij eigenlijk geen tijd heeft voor jou.

Geen ellenlange epistels dus. Wel een kort, zakelijk persbericht, een A4’tje is ideaal.

Zorg er vooral voor dat de belangrijkste elementen in je inleiding staan. Vaak leest een journalist een eerste keer niet meer dan de inleiding. Toch zie ik al te vaak dat de belangrijkste argumenten pas halfweg, of nog erger, helemaal onderaan in een persbericht staan, als uitsmijter. Te laat, want tegen dan ligt het bericht al lang in de prullenmand.

Alles in de inleiding dus. Maar overlaad die inleiding ook niet met details. Gewoon de belangrijkste elementen, de smaakmakers. Vijf, zes zinnen volstaan.

Dit soort tips komt aan bod in de training+coaching Hoe schrijf ik een overtuigend persbericht?, op 12 en 28 november in Brussel.

Deel dit bericht

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *