Organisaties krijgen elk maand voor 10.000 dollar advertenties op Google

Google Ad Grants
Via advertenties op Google kan je website heel wat zichtbaarder worden. Dat geldt ook voor non-profitorganisaties. Van Google krijgen ze elke maand een advertentietegoed van zo maar even 10.000 dollar.

We kennen allemaal Google AdWords, de advertenties die je ziet verschijnen als je op Google zaken opzoekt. Hoe meer de adverteerder betaalt, hoe vaker zijn advertentie bij zoekresultaten opduikt.

Naast gewone zoekresultaten

Ook non-profitorganisaties met kleine budgetten kunnen dat. Van Google krijgen ze elke maand maar liefst 10.000 dollar (8.900 euro) advertentietegoed. Een mooi initiatief dat in België te weinig bekend is.

Stel je dus voor dat iemand op Google op een term zoekt waar je organisatie sterk in staat, bijvoorbeeld “kinderrechten” of “Jan van Eyck” of “brandwonden”, dan verschijnt je advertentie dus helemaal vooraan, naast de gewone zoekresultaten.

Ontbijtsessie

Google Ad Grants, heet dit programma voor non-profitorganisaties. Om na te gaan of organisaties in aanmerking komen voor het programma werkt Google samen met het internationale TechSoup-netwerk. De Belgische TechSoup-partner is Socialware. Daar kun je je aanvraag doen.

Op 10 november legt Laury Nys van Google België op onze ontbijtsessie in Leuven uit hoe Google Ad Grants precies werkt. Charlotte Bosman, verantwoordelijke online media in het Van Gogh Museum in Amsterdam, vertelt hoe ze daar Ad Grants  gebruiken. Socialware stelt er nog andere gratis of goedkope IT-oplossingen voor social profit voor, waaronder het crowdfundingplatform Dono.be.

De ontbijtsessie is ondertussen voorbij.

Deel dit bericht

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *