Meer publiek met onze website

opleiding website

Wat doen mensen als ze een vraag of probleem hebben? Ze gaan meteen googelen. Een website is daarom belangrijker dan ooit. Maar een website hebben is al lang niet meer voldoende. We moeten het publiek ernaartoe lokken. En als ze er eenmaal zijn, moeten ze zo snel mogelijk vinden wat ze zoeken.

Onze website vinden (SEO)

Hoe zorgen we ervoor dat mensen via Google onze website vinden? Welke instellingen moeten we veranderen? Op welke manier hebben onze teksten een invloed? En onze beelden?

Hoe kunnen we onze website door nog meer mensen laten vinden via Google AdWords? Als non-profitorganisatie krijg je immers elke maand voor 10.000 dollar advertentietegoed van Google.

Onze website gebruiken (usability en conversie)

Hoe zorgen we ervoor dat het publiek zijn weg sneller vindt op onze nieuwe website? En dat het op de link klikt die voor onze organisatie zo belangrijk is, bijvoorbeeld om iets te bestellen (conversie)?

Op welke manier heeft onze navigatiestructuur een invloed? En onze koppen en tussenkoppen? En onze teksten en beelden?

Hoe zorgen we ervoor dat onze nieuwe website er ook op tablet en smartphone goed uitziet?

Hoe meten we of het publiek onze website gevonden heeft? En of je website gebruiksvriendelijk is?

Op deze en andere vragen krijg je antwoord in deze opleiding.

Wat vonden anderen van deze opleiding?

“Een must voor communicatieverantwoordelijken, zéker zij die geen webmaster of communicatieteam hebben.” – Koen Baetens, directeur Communicatie AFS

Cursus was grotendeels toegepast op eigen cases van deelnemers. Een aanrader!” – Wouter Viaene en Louis Huybrechts, communicatiemedewerkers Arteveldehogeschool

Voor wie is deze opleiding?

  • Voor wie verantwoordelijk is voor (of nauw betrokken is bij) de online-communicatie (website, nieuwsbrief, sociale media) van een non-profitorganisatie (cultuur, sport, jeugd, zorg, toerisme, onderwijs, ngo’s, politieke partijen, overheid…).

Voorkennis voor deze opleiding

  • Je hebt weinig of geen ervaring met het beheer van een website.
  • Je hebt weinig of geen ervaring met zoekmachineoptimalisatie (SEO), usability of Google AdWords.

De resultaten van deze opleiding

  • Na deze training+coaching kun je de website zo aanpassen dat meer mensen hem vinden, dat ze snel vinden wat ze nodig hebben en dat ze klikken op de link die voor je organisatie belangrijk is.
  • Je kunt meten of je publiek je website inderdaad vindt en of hij gebruiksvriendelijk is.
  • Je kunt Google AdWords gebruiken; je kent de procedure om gebruik te maken van de AdWords die Google aan non-profitorganisaties schenkt (ter waarde van 10.000 dollar per maand per organisatie).

Opleiding = training+coaching

  • Deze opleiding bestaat uit 3 delen:
    • sessie 1: intensieve training (praktijkvoorbeelden, oefeningen, uitwisseling van ervaringen)
    • coaching: 3 uur persoonlijke begeleiding op afstand tussen sessies 1 en 2
    • sessie 2: intensieve training (evaluatie, uitwisseling van ervaringen, wegwerken van pijnpunten)
  • De trainer/coach Patrick De Sutter (2Mpact, Mediaraven, Digiraf).

Wanneer vindt deze opleiding plaats?

  • sessie 1: dinsdag 6 februari 2018 van 14 tot 17 uur
  • sessie 2: dinsdag 27 februari 2018 van 14 tot 17 uur
  • online coaching tussen beide sessies

Waar vindt deze opleiding plaats?

Inschrijven voor deze opleiding

  • Deze training+coaching kost 250,- en is alleen toegankelijk voor leden van Publiek Centraal (lidmaatschap is gratis en verplicht nergens toe).
    • Inbegrepen:
      • 2 sessies training van elk 3 uur
      • handleiding
      • 3 uur persoonlijke coaching online tussen beide sessies
  • Annuleren kan kosteloos tot 14 dagen voor sessie 1. Annuleer je nadien, dan betaal je het inschrijvingsgeld, sturen wij de handleiding op en kun je nog gebruik maken van de coaching.
  • Inschrijven is zeer eenvoudig, het duurt maar 2 minuten, via de knop hieronder. Als je nog geen lid bent, kun je via dezelfde knop lid worden.

Kortingen

Vergelijkbare opleidingen

Online meten
Meer publiek met onze digitale nieuwsbrief (Mailchimp)
Schrijven voor het web
Ontbijtsessie op 12/1/17