Meer publiek via de media (mediatraining)

mediatraining

De aandacht van de pers trekken, antwoorden op vragen van journalisten, voor de camera staan: je leert het allemaal in de opleiding Meer publiek via de media (mediatraining).

Hoe bereiken we meer publiek via de media?

Hoe komen we in de media met onze organisatie?

Waarom willen we in de media verschijnen? Wat willen we bereiken met persaandacht?

Over welke onderwerpen en thema’s willen we wel of niet communiceren met journalisten? En brengen we ook negatief nieuws?

Welke doelgroepen willen we via de media bereiken? Hoe gaan we de impact van onze inspanningen meten?

Hoe gaan journalisten om met wat we zeggen? Hoe knippen en plakken ze in onze antwoorden? Waar moet ik op letten als ik voor de camera sta?

Hoe komt de persverantwoordelijke aan nieuws uit de organisatie? Welke procedure moet hij volgen om een persbericht uit te sturen of een persactie uit te werken?

Op deze en andere vragen krijg je antwoord in deze training+coaching.

Voor wie is deze opleiding?

  • Voor wie verantwoordelijk is voor (of nauw betrokken is bij) de communicatie van een non-profitorganisatie (cultuur, sport, jeugd, zorg, toerisme, onderwijs, ngo’s, politieke partijen, overheid…).

Welke voorkennis heb je nodig?

  • Je hebt geen of beperkte ervaring met het omgaan met media.

Resultaten van deze opleiding

  • Je weet hoe je in de media komt.
  • Je weet welk nieuws je moet benadrukken.
  • Je weet hoe je negatief nieuws benadert.
  • Je weet hoe journalisten omgaan met wat je zegt.
  • Door te oefenen voor de camera leer je beter met journalisten omgaan.

Opleiding = training+coaching

  • Deze opleiding bestaat uit 4 delen:
    • screening van de persacties van deelnemende organisaties door de trainer/coach
    • sessie 1: intensieve training (praktijkvoorbeelden, oefeningen, uitwisseling van ervaringen)
    • coaching: 3 uur persoonlijke begeleiding op afstand gespreid tussen sessies 1 en 2
    • sessie 2: intensieve training (evaluatie, uitwisseling van ervaringen, wegwerken van pijnpunten)
  • De trainer/coach is mediatrainer Kurt Jacobs, een oud-journalist (Ring-TV), met bijna 15 jaar ervaring in de non-profitsector als pers- en communicatieverantwoordelijke (Neos, Vormingplus, De Ambrassade, Vlaamse Jeugdraad, Bond Beter Leefmilieu).

Wanneer vindt Meer publiek via de media (mediatraining) plaats?

  • sessie 1: 28 november 2017 van 14 tot 17 uur
  • sessie 2: 19 december 2017 van 14 tot 17 uur
  • online coaching tussen beide sessies

Waar vindt Meer publiek via de media (mediatraining) plaats?

Inschrijven voor deze opleiding

  • Deze training+coaching kost 250,- en is enkel toegankelijk voor leden van Publiek Centraal (lidmaatschap is gratis en verplicht nergens toe). Wie inschrijft voor 1 juli 2017, krijgt 20 procent (50,-) korting.
    •  Inbegrepen:
      • 2 sessies training van elk 3 uur
      • handleiding
      • screening van deelnemende organisaties
      • 3 uur persoonlijke coaching online tussen beide sessies
    • Annuleren kan kosteloos tot 14 dagen voor sessie 1. Annuleer je nadien, dan betaal je het inschrijvingsgeld, sturen wij de handleiding op en kun je nog gebruik maken van de coaching.
  • Inschrijven is zeer eenvoudig, het duurt maar 2 minuten, via de knop hieronder. Als je nog geen lid bent, kun je via dezelfde knop lid worden.

Kortingen

Vergelijkbare opleidingen

Hoe schrijf ik een overtuigend persbericht?

2 reacties op “Meer publiek via de media (mediatraining)

Reacties zijn gesloten.