Laat jongeren je organisatie doorlichten

Hoe kijken naar jongeren naar je organisatie? Je kunt het hen nu zelf vragen. De jongeren komen je organisatie doorlichten. Binnenkort leer je in 2 ontbijtsessies wat vorige doorlichtingen opleverden.

jongerencommunicatie

Over de doelgroep van 18 tot 30 jaar doen veel theorieën de ronde, niet zelden zwak onderbouwde theorieën. Veel organisaties weten dan ook niet precies hoe ze jongeren kunnen aantrekken.

Waarom vragen we het dan niet aan de jongeren zelf? Vanaf dit najaar kan je aan een jongerenteam een doorlichting van je organisatie vragen. Hoe kijken zij naar je aanbod en je communicatie?

De doorlichting duurt enkele weken en leidt telkens tot een stevig rapport vol tips.

Expertise van AmuseeVous

De doorlichting is een nieuwe coproductie van Publiek Centraal en AmuseeVous. De voorbije drie jaar lichtte AmuseeVous samen met een jongerenteam vijf organisaties kritisch door, vijf musea en erfgoedinstellingen: Huis van Alijn, het FotoMuseum (FoMu) Antwerpen, Kazerne Dossin, het Modemuseum in Hasselt, Texture, Kasteel Van Gaasbeek, Taxandriamuseum, Begijnhofmuseum en Mu.ZEE

Die expertise stelt AmuseeVous nu ter beschikking van de hele social profit en overheid.

Wees er snel bij. Het aantal plaatsen is beperkt.

Ontbijtsessies over vorige doorlichtingen

Op 24 mei (Hasselt) en 2 juni (Gent) kun je tijdens een ontbijtsessie leren wat vorige doorlichtingen hebben opgeleverd.

Sprekers zijn Céline Rimaux en Silke Leenen van AmuseeVous.

Nog meer doorlichtingen

Vanaf 2017 gaat Publiek Centraal ook doorlichtingen door andere doelgroepen opzetten. Ook die moeten telkens in een rapport resulteren, waarmee organisaties hun aanbod en communicatie beter op de doelgroep kunnen afstemmen.

Meer informatie vind je op deze pagina.

Deel dit bericht

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *