Hoe lokt een eenvoudige e-mail volk naar je evenement?

Met een eenvoudige e-mail kun je veel volk naar je evenement lokken. Kunst In Huis toont hoe dat moet. Met dank aan Tinder.

Schermafbeelding 2015-09-25 om 12.09.40Kunst In Huis, een soort bibliotheek waar iedereen kunstwerken kan lenen, stuurde net een mail rond voor zijn opendeurdag op 3 oktober. Niet het zoveelste
bericht dat in een overvolle mailbox meteen in de vergeetput belandt. Deze mail bevatte een belofte.

De belofte was dat ik iets meer over mezelf zou te weten komen, iets over mijn smaak vooral. Een korte zelftest
volstond: 12 eenvoudige meerkeuzevragen met als titel Op welk kunstwerk val jij?

Blind date

Het eindresultaat is een profiel (ik blijk een “geïnteresseerde zoeker” te zijn). Met dat profiel word je op 3 oktober meteen naar een passend kunstwerk, of een aantal kunstwerken geleid. Een blind date, zoals Kunst In Huis het noemt.

Het succes van Tinder

Deze campagne zal werken, en wel om deze 5 redenen:

  1. Het prikkelt meteen de nieuwsgierigheid. Veel mensen komen graag iets over zichzelf te weten, zeker als het over hun smaak gaat.
  2. Door de concrete vragen wordt het evenement zelf meteen heel concreet: je weet precies wat je kunt verwachten.
  3. Hedendaagse kunst heeft niet meteen een toegankelijk imago, maar de campagne suggereert dat je een emotionele relatie kunt hebben met een kunstwerk.
  4. Kunst In Huis heeft 5000 werken in de aanbieding, maar dankzij de test worden heel wat werken weggefilterd. Weg keuzestress.
  5. De campagne speelt handig in op het succes van datingapps, zeker op dat van Tinder, de app die op een heel eenvoudige manier potentiële kandidaten filtert en mensen aan elkaar koppelt.

Benieuwd hoeveel blind dates er op 3 oktober zullen zijn.

 

Deel dit bericht

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *