Dit waren de meest inspirerende verhalen van Publiek16

“Wat een fantastische studiedag was Publiek16″, tweette een deelnemer nog de dag zelf. “Ik ontwaak uit inspirerende verhalenroes die nog lang had mogen duren.” De roes kunnen we hier niet meer weergeven, de verhalen wel.  

Dado Van Peteghem op Publiek16.

De presentaties van de sprekers vind je op SlideShare.

Van de meest inspirerende tweets en de mooiste foto’s maakten we een Storify-verhaal.

Publiek16 op sociale media

Voor het Storify-verhaal selecteerden we uit de grote groep berichten over Publiek16 op Twitter, Instagram en Flickr.

De commentaren van de deelnemers verzamelden we op onze website.

De komende weken laten we nog enkele video’s op jullie los.

Volzet

Publiek16 was de derde inspiratiedag van Publiek Centraal, de eerste die helemaal volzet was. Tweehonderd medewerkers van organisaties uit social profit en overheid komen op 15 maart 2016 naar Gent om zich te laten inspireren door meer dan 20 sprekers.

De drie hoofdsprekers waren Sihame El Kaouakibi, de met prijzen overladen vrouw achter het Antwerpse stadsproject Let’s go urban, de Nederlandse Karen Bertrams, die furore met haar jongerenprojecten voor bibliotheken, en Dado Van Peteghem, een van de grote digitale experts in ons land.

Praktijksessies en faalverhalen

In de namiddag konden de deelnemers kiezen uit een hele reeks sessies met praktijkvoorbeelden, met verhalen van zowel experts als collega’s van andere organisaties. Ze besteedden aandacht aan onder meer gebruiksvriendelijke websites, jongerencommunicatie, storytelling, Snapchat, Twitter, apps, CRM, pitchen en crowdfunding.

Publiek16 pakte in die praktijksessies uit met iets nieuws: faalverhalen voor social profit en overheid. Kira Van den Ende, die de razend populaire FuckUp Nights Brussels begeleidt, toonde organisaties hoe ze van hun mislukkingen kunnen leren. Twee organisaties, Kind en Samenleving en ’t pASSt, brachten nadien hun eigen faalverhaal. Ze waren vooraf gecoacht door Kira.

Betaal met een verhaal

De twee organisaties die hun faalverhaal brachten, betaalden hun inschrijving voor Publiek16 niet met geld, maar met hun verhaal. Het was de start van de campagne Betaal met een verhaal.

Als een organisatie zijn ervaringen deelt met andere organisaties, dan krijgt ze daar voortaan iets voor terug van Publiek Centraal: credits. Met die credits kan ze betalen, voor training, coaching, publicaties, software, ontbijtsessies, inspiratiedagen, voor alles wat haar sterker kan maken, voor alles wat haar kan helpen om meer publiek te bereiken.

Publiek17

Ondertussen zijn we al volop bezig met de voorbereiding van Publiek17. Noteer alvast 28 maart 2017 in je agenda, opnieuw in de Gentse Minard.

Deel dit bericht

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *