Hoe bepalen we onze communicatiestrategie?

opleiding communicatiestrategie

De juiste doelgroepen vinden, je communicatiestrategie bepalen, en die vertalen naar concrete acties: je leert het allemaal in de opleiding Hoe bepalen we onze communicatiestrategie?

Hoe krijgen we meer publiek met een communicatiestrategie?

Hoe bepalen we de communicatiestrategie van onze organisatie?

Wat zijn de kernactiviteiten van onze organisatie? Waarin zijn we gespecialiseerd?

Wie doet er een beroep op ons? Wat is onze relatie met onze klanten of bezoekers? Wie heeft er invloed op onze organisatie en/of wie beïnvloeden we zelf?

Welke sterke punten van ons aanbod zetten we in de verf?

Wat willen we bereiken met onze communicatie?

Hoe schrijven we onze communicatiestrategie uit ? Wat is onze boodschap?

Hoe zetten we onze communicatiestrategie om naar concrete acties ? Welke media gaan we gebruiken?

Op deze en andere vragen krijg je antwoord in deze training+coaching.

Voor wie is deze opleiding?

  • Voor wie verantwoordelijk is voor (of nauw betrokken is bij) de communicatie van een non-profitorganisatie (cultuur, sport, jeugd, zorg, toerisme, onderwijs, ngo’s, politieke partijen, overheid…).

Welke voorkennis heb je nodig?

  • Je hebt geen of beperkte ervaring met communicatiestrategie.

Resultaten van deze opleiding

  • Je hebt een goed inzicht in de sterke punten van je organisatie.
  • Je weet welke doelgroepen je wil bereiken.
  • Je kunt de communicatiestrategie van je organisatie bepalen.
  • Je kunt op basis van de communicatiestrategie de juiste media kiezen.
  • Je kunt een communicatiebureau of ontwerper briefen om een concept te ontwikkelen.

Opleiding = training+coaching

  • Deze opleiding bestaat uit 3 delen:
    • sessie 1: intensieve training (praktijkvoorbeelden, oefeningen, uitwisseling van ervaringen)
    • coaching: 3 uur begeleiding op afstand gespreid over de weken tussen sessies 1 en 2
    • sessie 2: intensieve training (evaluatie, uitwisseling van ervaringen, wegwerken van pijnpunten)
  • De trainer/coach is Jeroen Naudts (Publiek Centraal).

Wanneer vindt de opleiding communicatiestrategie plaats?

  • sessie 1: dinsdag 17 oktober 2017 van 14 tot 17 uur
  • sessie 2: dinsdag 14 november 2017 van 14 tot 17 uur
  • online coaching in de weken tussen beide sessies

Waar vindt de opleiding communicatiestrategie plaats?

Inschrijven voor deze opleiding

  • Deze training+coaching kost 250,- en is enkel toegankelijk voor leden van Publiek Centraal (lidmaatschap is gratis en verplicht nergens toe).Wie inschrijft voor 1 juli 2017, krijgt 20 procent (50,-) korting.
    • Inbegrepen:
      • 2 sessies training van elk 3 uur
      • handleiding
      • screening van deelnemende organisaties
      • 3 uur persoonlijke coaching online tussen beide sessies (gespreid over meerdere weken)
    • Annuleren kan kosteloos tot 14 dagen voor sessie 1. Annuleer je nadien, dan betaal je het inschrijvingsgeld, sturen wij de handleiding op en kun je nog gebruik maken van de coaching.
  • Inschrijven duurt maar 2 minuten, via de knop hieronder. 

Kortingen

Vergelijkbare opleidingen

Storytelling voor onze organisatie

Een reactie op “Hoe bepalen we onze communicatiestrategie?

Reacties zijn gesloten.