Ambras op de redactie lokt lezers

Toch een opmerkelijke actie van het magazine MO*. De hoofdredacteur onthulde vorige week op de website dat er harde woorden waren gevallen op zijn redactie. Maar achter die onthulling zat een duidelijke bedoeling.
Schermafbeelding 2014-12-11 om 21.09.10

“Het begon zoals het in elk goed huishouden begint. Met een speelse opmerking”, schreef hoofdredacteur Gie Goris op de website. “Iemand neemt die ernstig op en stoort zich aan het gebrek aan respect dat er uit spreekt. Of aan de toon of het moment waarop. In elk geval, voor je het weet zit het spel op de wagen.”

Nieuwe nieuwsbrief

De hoofdredacteur vertelde uitvoerig over de nieuwe dagelijkse nieuwsbrief, MO*Daily. Hoe die 477 abonnees heeft, terwijl de veel oudere wekelijkse eMO* er 17.262 telt. Of we van die weekabonnees niet beter meteen dagabonnees zouden maken, stelde hij voor.

Hij kreeg er niet de verwachte instemming voor. Wel harde woorden.

Ambras bij MO*

De Facebookpagina deed er nog een schep bovenop: “Ambras bij MO*”, stond er, met een link naar Goris’ relaas.

Dat wil je lezen natuurlijk. En het blijkt er inderdaad stevig aan toe te zijn gegaan. Maar op het einde van het stuk vraagt Gie Goris de lezer in één moeite door om zich in te schrijven op de dagelijkse nieuwsbrief waar het allemaal om begonnen is. Een klik volstond. Hebben wij in elk geval meteen gedaan. Mission accomplished.

Schermafbeelding 2014-12-11 om 21.14.30

Dubbel zoveel abonnees

Het leek wel een promotiestunt die door een duur reclamebureau was bedacht. Maar het idee kwam van de redactie zelf, bevestigt communicatieverantwoordelijke Jan Buelinckx ons.

En het was geen opgezet spel. Er was wel degelijk een stevige interne discussie geweest. Alleen heeft MO* van de nood een deugd gemaakt.

Enkele dagen na het ambras-stuk telde de nieuwsbrief al bijna dubbel zoveel abonnees.

Deel dit bericht

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *