20 tips om meer jongeren te bereiken

Hoe bereik je meer jongeren? Twee organisaties met bakken ervaringen in jongerenparticipatie geven elk 10 tips.

Schermafbeelding 2015-12-03 om 15.30.37

CJP, dat met zijn label BILL jongeren warm maakt voor cultuur, stelde een handige checklist op voor alle organisaties, bedrijven, onderwijs- en overheidsinstellingen die bezig zijn met jongerencommunicatie. De lijst bevat 10 tips.

Onze favoriet? Nummer 10. “Laat lezen door een testgroep. Meet en bevraag de communicatievoorkeur en het leesgedrag van je doelpubliek. Met Google Analytics en enquêtes leg je prioriteiten vast.”

AmuseeVous

AmuseeVous, dat veel ervaring opdeed met jongeren in musea, heeft er een heel werkstuk van gemaakt, maar liefst 35 pagina’s, “een overzicht van 10 jaar ervaring met participatieprojecten voor én door jongeren. In 10 stellingen krijg je de basisingrediënten van onze werking geserveerd, aangevuld met een pak voorbeelden en tips.”

De 10 stellingen zijn 10 geboden. Onze favoriet? Gebod nummer 10. “Gij zult jongeren het voortouw laten nemen. Al sinds haar prille begin zet AmuseeVous in op een peer-to-peer aanpak. Dankzij de participatieprojecten met jongeren krijgen de musea en erfgoedinstellingen de smaak te pakken. Zo wordt een duurzame jongeren- werking in de sector gestimuleerd.”

 

Deel dit bericht

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *